به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، این شرکت در راستای اجرای هدفمند و دقیق برنامه های هیات مدیره و مدیرعامل و با تکیه بر سرمایه انسانی کارآمد و متخصص، توانسته است با شاخص های ارزنده ای در افزایش درآمد، بهبود ترکیب پرتفوی، توسعه بیمه های زندگی و افزایش سرعت وکیفیت ارائه خدمات بیمه ای به مردم، عملکرد مطلوبی در نه ماهه امسال به ثبت برساند.
افزایش 65 درصدی پرتفوی
بیمه آسیا در نه ماهه امسال با تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش توانمند و با ارائه خدمات بیمه ای با کیفیت، توانست با رشد 65 درصدی، بیش از 33.5 همت فروش را به ثبت برساند. این در حالی است که کل پرتفوی بیمه آسیا در سال 1402 بالغ بر 29 همت بوده است.
همچنین بر اساس آخرین گزارش های آماری، بیمه آسیا در این بازه زمانی، در میان شرکت های بیمه خصوصی از لحاظ تولید، در جایگاه نخست قرار گرفته است و از لحاظ پرداخت خسارت، در رتبه دوم قرار دارد.
افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای به مردم
بیمه آسیا در این مدت توانسته است سرعت در بررسی و پرداخت خسارت ها به زیاندیدگان و کیفیت ارائه خدمات را با وجود ریسک سنجی و کنترل های مناسب و کاهش نسبت خسارت، افزایش دهد. این شرکت در نه ماهه امسال با 41 درصد رشد خسارت، بیش از 167 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و در همان حال، نسبت خسارت خود را با 8.6 واحد کاهش نسبت به سال گذشته، به 49.9 درصد رسانده است. بیمه های آتش سوزی، عمر و پس انداز و درمان بیشترین تاثیر را در کاهش نسبت خسارت این شرکت داشته اند.
افزایش سهم بیمه های زندگی (اشخاص و مسئولیت)
سهم بیمه های اشخاص و مسئولیت از پرتفوی بیمه آسیا با رشد 117 درصدی، از 34.8 درصد در نه ماه اول سال 1402 به 45.8 درصد در مدت مشابه سال جاری افزایش پیدا کرده است. بیشترین رشد تولید در این نه ماهه مربوط به بیمه های عمر و پس انداز با مبلغ 33.4 هزار میلیارد ریال و با رشد 347 درصد است که عملا 10 درصد از پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داده است. طراحی و ارائه بیمه نامه های جدید مستمری رایان، آرسا و مهرآسیا و تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش در این زمینه، بر فروش بیمه های زندگی بیمه آسیا و تحقق راهبرد این شرکت جهت توسعه این بیمه ها، تاثیر قابل توجهی داشته است.
کاهش سهم بیمه های شخص ثالث اتومبیل
از سوی دیگر در راستای بهبود ترکیب پرتفوی، سهم بیمه شخص ثالث اتومبیل در نه ماهه امسال، از حدود 40 درصد در نه ماهه سال قبل، به 32.4 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است. به طور کلی، سهم 32.4 درصدی بیمه های شخص ثالث و 12.2 درصدی بیمه های بدنه اتومبیل از کل پرتفوی بیمه آسیا، نشان می دهد این شرکت بزرگ بیمه ای به عنوان شرکتی شاخص در راستای توسعه خدمات در سطح کشور، بار سنگین خدمات بیمه ای به مردم در بخش خودرو را به خود اختصاص داده است.
بهبود قابل ملاحظه ترکیب پرتفوی
آمار عملکرد نه ماهه بیمه آسیا نشان می دهد، ترکیب پرتفوی این شرکت به طور چشمیگری به سمت رشته های خرد، سودآور و کم ریسک درحال تغییر است. بیشترین رشد فروش در رشته های بیمه عمر و پس انداز (347 درصد) بیمه درمان (106.5درصد)، بیمه بدنه اتومبیل (45 درصد)، بیمه آتش سوزی (42.6 درصد) بیمه های عمر و حوادث ( 41.7 درصد) بیمه های مسئولیت (35.2 درصد) بیمه شخص ثالث (34.2 درصد) و بیمه های باربری (30.4 درصد) رقم خورده است و نشان از تداوم روند رو به رشد حق بیمه تولیدی و بهبود ترکیب پرتفوی بیمه آسیا نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.