پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670124 تاریخ : 1402/08/25-15:54:04
,10026,
رشد 21 درصدی بیمه ایران در ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی

عضو هیات مدیره بیمه ایران خبر داد:

رشد 21 درصدی بیمه ایران در ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی

‏ عضو هیات مدیره بیمه ایران با اعلام اینکه مجموع نمرات این شرکت در ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی از 1212در سال 1400 به عدد 1458 در سال 1401 رسید، از افزایش میانگین رشد 21 درصدی این دو شاخص در بیمه ایران خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علیرضا مقدسی با بیان مطلب بالا، گفت: موضوع ارزیابی عملکرد، در واقع کنترل و نظارت بر زنجیره فعالیت ها در حوزه برنامه ریزی، واجرا است تا اهداف پیش بینی شده، تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای ماده 81 قانون مدیریت خدمات کشوری و اسقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، ونیز بر اساس دستورالعمل های اجرایی، متفاوتی که پیرامون این موضوع صادر شده است، کمیته ارزیابی عملکرد شرکت با حضور واحدهای متولی و تخصصی از حوزه های مختلف راه اندازی شده که هر کدام از واحدها به نوبه خود وظایفی ر ا در این راستا انجام می دهند، گفت: یکی از مسائلی که در ارزیابی عملکرد مدنظر است شاخص های عملکرد اختصاصی و عمومی دستگاه ها است که در جشنواره شهید رجائی مطرح است. بیمه ایران هم این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و بحث شاخص های مصوب اختصاصی و عمومی را براساس وظایف و رسالت های شرکت مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

مقدسی افزود: در ابتدا کمیته ارزیابی عملکرد بیمه ایران، شاخص های سنوات قبل و نمرات ارزیابی که برای شرکت منظور شده بود را بررسی کرد. برنامه ریزی های خوبی شد تا بتوانیم برای جشنواره شهید رجایی که طی آن عملکرد سال 1401 دستگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، آماده شویم و بتوانیم اهدافی را تعریف کنیم که ان شاء الله محقق شود.

عضو هیات مدیره بیمه ایران تصریح کرد: در آسیب شناسی صورت گرفته بیانگر این بود که، خوشبختانه اقدامات خوبی در شرکت انجام شده بود ولی مستندات آن تهیه نشده یا به صورت دقیق بارگذاری نشده بودکه منجر به این شده بود که در سنوات گذشته ما امتیازات خاص و کامل را که حق این شرکت بود، کسب نکنیم. اما با زحمات و تلاش اداره کل حسابرسی و بازرسی شرکت و با همکاری سایر واحدهای تخصصی دیگر توانستیم مستندات را جمع آوری و بارگذاری کنیم .

وی اضافه کرد: این فرایند موجب شد امتیاز دریافتی شاخص های عمومی سال 1400 که معدل 435 بود در سال 1401 به رقم 550 افزایش یابد و شاهد رشد 27درصدی در این شاخص باشیم. همچنین در شاخص های اختصاصی نمره بیمه ایران در سال 1400 معادل 777 بود که این رقم در سال 1401 به 909 ارتقا یافت تا رشد 17 درصدی را به دست آوریم. در نگاه کلی فارغ از اینکه رتبه ای کسب کرده باشیم، مجموع نمرات شرکت از 1212 در سال 1400 به عدد 1458 در سال 1401 رسید و میانگین رشد 21 درصدی بیمه ایران را شاهد بودیم که حاصل تلاش و زحمات همکاران ارجمند اعم از کارکنان اجرایی، ستادی و نیز شبکه فروش و سایر دست اندرکاران است.

مقدسی در خصوص روند رشد امتیاز های کسب شده، گفت: این رشد بیانگر این است که شرکت در اقدامات خودش یک مسیر تعالی را دنبال می کند که رشد قابل توجهی است و ما باید به آینده نگاه کنیم . برای تحقق اهداف پیش بینی شده برای سال 1402 باید برنامه ریزی بیشتر وآمادگی کامل داشته باشیم. در همین خصوص شاخص ها را دسته بندی کردیم ، واحدهای متولی که مجری و اقدام کننده این شاخص ها هستند را شناسایی کرده و برنامه زمان بندی برای تهیه و آماده سازی مستندات، قبل از برگزاری جشنواره شهیدرجایی، برای ارزیابی عملکرد 1402 را ارائه دادیم تا به موقع بتوانیم مستندات را تبیین و نهایتا آنها را طی زمان مشخص در سامانه بارگذاری کنیم . به نظر می رسد با تلاش، علاقه مندی و همتی که در بین همکاران واحدهای مختلف دیدم شرکت در مسیرهای تعالی درحرکت باشد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران واحد های مختلف ستادی و اجرایی نیز گفت: تصمیم داریم شاخص های دقیق و علمی برای ارزیابی مدیران تعریف و مصوب کنیم تا در فرایندانتخاب و انتصاب مدیران درجهت نیل به اهداف و رسالت های شرکت به کار بریم و وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده مدیران گذاشته شده است را بتوانیم پیگیری وارزیابی کنیم. به طور مثال عملکرد یکساله مدیران را رصد و ارزیابی می کنیم تا خط سیر فعالیت های او را بررسی و نقاط ضعف و قوت آن را ببینیم. این فرایند موجب می شود هر قدر مدیر هدفمند در خط سیر و مسیر پیش بینی شده حرکت کند، پرسنل و کارکنان نیز به طبع در آن مسیر حرکت خواهند کرد و نگاهشان به تلاش ها و فعالیت های مدیر بالادستی است و زنجیره ای از اقدامات موثر را در جهت اهداف شرکت تشکیل می دهند.

وی افزود: بنابرین زمانی که همکاران حسابرسی و بازرسی به واحد اجرایی وستادی مراجعه می کنند براساس شاخص های تهیه شده به صورت چک لیست که مدیر مربوطه هم قبلا از آنها آگاه است و خود اظهاری کرده است،، ارزیابی می کنند. در این حالت مدیر دلایل موفقیت و محدودیت های که موجب قصور و عدم اجرای برنامه شده در هر برنامه و شاخص را اعلام می کند. در نهایت اطلاعات بدست آمده، در دفتر حسابرسی وبازرسی جمع بندی و تحلیل می شود و در پایان سال، تعدادی از مدیران که از همه توانمندتر بودند مورد قدردانی و ارتقا قرار می گیرند ومدیرانی که امتیاز پایین کسب کنند در رده های پایین بکار گرفته می شوند یا برای دوره های آموزشی معرفی می شوند تا توانمندتر شده و دوباره ادامه مسیر دهند.

عضو هیات مدیره بیمه ایران در ادامه گفت: همچنین با بهره گیری از همکاران جوان و مستعد و کارشناسانی که توانمند هستند می توان ظرفیت های جدیدی ایجاد کرد تا خون تازه تری در رگ های شرکت جریان پیدا کند.

مقدسی در پایان با تاکید بر اینکه در هر فرایندی محدودیت ها و نواقصی وجود دارد که شاید مانع یک انتخاب صددرصدی برای انتصاب همکاران مستعد شود، تصریح کرد: با وجود این، سعی بر این است تا بهترین ها انتخاب شوند. در مجموع مبحث ارزیابی عملکرد جزو سیاست گذاری هایی است که شرکت حتما برای کنترل امور و ارائه خدمت بیشتر به خدمت گیرندگان و مشتریان شرکت در نظر می گیرد ومی تواند به بهبود فرایند کمک کند و با آسیب شناسی در نهایت می توانیم به نقطه ای برسیم که شرکت به اهدافی نهایی مورد نظرش، دست یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران