پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635677 تاریخ : 1402/02/12-10:03:54
,17,4,
رایزنی برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری در همایش ایران و عراق

رایزنی برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری در همایش ایران و عراق

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همایش همکاری های صنعتی ایران و عراق در راستای توسعه روابط تجاری و صنعتی دو کشور و رایزنی برای تجارت 20 میلیارد دلاری برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدصادق قنادزاده در همایش همکاری های صنعتی ایران و عراق با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: توسعه روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورها از اولویت های دیپلماسی اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران است و از آنجایی که کشور عراق همواره جزو شرکای راهبردی ایران بوده است، تلاش داریم بتوانیم نقشی را که تاکنون در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور عراق داشته ایم، حفظ کنیم و افزایش دهیم.

قنادزاده اظهار داشت: موضوع این همایش و کارگاه به صورت خاص توسعه صنعتی و توسعه حوزه خدمات ایران در کشور عراق است که با هدف تبادل نظر و همفکری در راستای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و راهبردهای حفظ و توسعه بازار ایران در عراق با حضور بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات ایران به عراق حدود 10.5 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: اگرچه تجارت 10.5 میلیارد دلاری یک رکود و حد نصاب جدید در تجارت با عراق است ولی ظرفیت رسیدن حجم تجارت دو کشور به رقم 20 میلیارد دلار وجود دارد، از همین رو داریم تلاش داریم با کمک و همفکری بخش خصوصی به سرعت این عقب افتادگی را پوشش دهیم و به هدفگذاری تجاری برسیم.
معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با تمرکز روی مزیت های دو کشور مشخص می شود بیش از 90 درصد تجارت و صادرات عراق تجارت نفتی است و از آنجایی که ایران نیز یکی از قدرت های نفتی است. در این زمینه شاید چندان فرصت رشد تجارت نباشد اما ما تلاش داریم مشارکت ‎های صنعتی را که خواسته کشور عراق نیز هست افزایش دهیم و توازن در روابط تجاری را به شکلی برقرار کنیم که سرمایه گذاری و تولید مشترک صورت بگیرد و به توسعه صنعتی عراق و افرایش روابط تجاری کمک شود.
وی تاکید کرد: رقم هدفگذاری تجارت به عراق که از بخش های مختلف احصا شده است، 20 میلیارد دلار است و تلاش داریم ضمن حفظ سطح تجارت فعلی به عدد 20 میلیارد دلار که در دیدار رئیس جمهور ایران و عراق نیز به آن اشاره شد، دستیابیم.
در این دیدار عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در عراق و داوود گودرزی، دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت ایران نیز حضور داشتند که توضیحاتی در خصوص وضعیت صنعت عراق، پروژه های مختلف ایران در این کشور و مشکلات موجود بر سر راه همکاری های صنعتی دو کشور ارائه کردند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران