به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید صلاح قریشی، مدیر کل تامین اجتماعی کردستان ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید کردستان، خدمت رسانی به موقع و با کیفیت به مردم، تعامل با سازمانها و شرکای سازمان را مهمترین اهداف این اداره کل عنوان کرد و افزود: منافع سازمان و خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع محور فعالیتهای همکاران را تشکیل میدهد.
سید صلاح قریشی ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد تأمین اجتماعی استان، ابراز امیدواری نمود، تأمین اجتماعی کردستان بتواند با پشتیبانی مقامات استان همچون گذشته در مسیر تحقق شعار سال و مانع زدایی ها، پشتیبانی ها و تولید گام برداشته و بدینوسیله به منویات معظم له لبیک گفته و در خدمتگزاری به جامعه کارگری، کارفرمایی و بیمه شدگان و مستمری بگیران استان کوشا باشد.
وی گسترش چتر بیمه ای را از رویکردهای مهم سازمان برشمرد و افزود: اقدامات خوبی در جهت تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد شغل و بیمه من جمله زنان خانه دار، دختران مجرد 18 تا 50 سال، فرزندان ذکور 18 تا 50 سال ، دانشجویان و ... ایجاد شده که گامی بلند در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه و گسترش پوشش بیمه ای به آحاد جامعه می باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: پرداخت حق بیمه این طرح 12، 14 و 18 درصدی است و فردی که خود را بیمه می کند بر اساس انتخاب خود ماهانه بین سه میلیون و 180 هزار تا چهار میلیون و 780 هزار ریال حق بیمه باید پرداخت کند.
وی بیان کرد: ثبت نام و بیمه پردازی در این طرح، بسیار ساده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب می باشد و علاقمندان میتوانند همه مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه را بصورت اینترنتی و غیرحضوری با استفاده از سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir انجام دهند.
قریشی ادامه داد: تأمین اجتماعی در استان کردستان بالغ بر 370 میلیارد تومان از کارفرمایان مطالبه دارد و با اشاره به اختیارات قانونی سازمان تأمین اجتماعی برای وصول مطالبات و مسدودکردن حساب ها و مصادره اموال گفت: مبنای وصول مطالبات در تأمین اجتماعی همکاری و تعامل با کارفرمایان است و بر این اساس امکان تقسیط بدهی تا 36 قسط نیز فراهم شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به هزینه ده هزار میلیارد ریالی این اداره کل برای ارائه خدمات کوتاه مدت و بلندمدت به جمعیت تحت پوشش درشش ماه اول سال جاری بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای کشور است که نقش بسیار مهمی در باز توزیع درآمد در بین اقشار جامعه را دارد و این سازمان برای انجام تعهدات بموقع خود نیازمند مشارکت و همدلی کارفرمایان و شرکای اجتماعی خود است و تمامی کارفرمایان به این مهم واقفند که تامین اجتماعی سازمانی تعامل گراست.