پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 659395 تاریخ : 1402/07/01-14:20:22
,10027,
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد

در راستای گسترش تعاملات بین المللی و بهره مندی از دانش روز دنیا در حوزه تکافل و تکافل اتکایی، دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با محمد نظام یحیی رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد و ناوینا ناتنا جیمز مسئول اجرایی بخش قراردادهای این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدای این نشست که روز سه شنبه 7 شهریور 1402 (29 آگوست 2023) به میزبانی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد برگزار گردید، به حضور هیئت ایرانی در گردهمایی انجمن تکافل مالزی با موضوع «گفتگوی توان بخشی در خصوص شریعت و RBC (Risk-based Capital)» اشاره کرد و پس از معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی و آموزشی بیمه در ایران افزود؛ در ایران با وجود بانکداری اسلامی، طی 20 سال گذشته به موضوع تکافل پرداخته نشده است و اکنون با کمک پژوهشکده بیمه و حمایت وزیر اقتصاد، بیمه مرکزی مجوز ارائه محصولات تکافل را به 9 شرکت بیمه ایرانی اعطا کرده است.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه ضمن ارائه تصویری از ساختار و عملکرد صنعت بیمه ایران و با اشاره به نوپا بودن صنعت تکافل در ایران گفت: شرکت های بیمه دارای مجوز ارائه پنجره تکافل شامل دو شرکت بیمه اتکائی و هفت شرکت بیمه مستقیم، با ارائه محصولات تکافل خانواده در گام اول فعالیت خود را در حوزه تکافل آغاز کرده اند.
دکتر عسگری در تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه در سطح بین المللی افزود؛ طی یک سال گذشته، پژوهشکده بیمه، تفاهم نامه هایی با انجمن تکافل مالزی، دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی و دانشگاه اینسیف منعقد و اکنون نیز تعدادی از مدیران صنعت بیمه ایران را برای آموزش نظری و عملیاتی درباره تکافل به دانشگاه اینسیف اعزام کرده است. دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی هم در حال برگزاری 10 وبینار از سری وبینارهای تکافل برای پژوهشکده بیمه می باشد. خوشبختانه شرکت بیمه اتکائی مالزی نیز از زمینه های همکاری مورد نظر پژوهشکده بیمه همچون برگزاری دوره های آموزشی برخوردار است.
دکتر عسگری با تاکید بر چالش های اساسی موجود در حوزه تکافل اتکائی گفت: علی رغم پیشرفت چشمگر تکافل در جهان به خصوص در خاورمیانه، در زمینه تکافل اتکائی نیاز به آموزش به صورت برخط یا چهره به چهره وجود دارد.
وی با اشاره به راه اندازی شورای فقهی صنعت بیمه در ایران در سال گذشته توسط پژوهشکده بیمه، خواستار انتقال دانش شرکت بیمه اتکائی مالزی در زمینه محصولات جدید تکافل، الگوهای تکافل اتکائی، قراردادهای مبتنی بر شریعت در حوزه تکافل اتکائی و برنامه رهبری بلندمدت این شرکت شد. همچنین با اشاره به فعالیت برخی کشورها مانند عربستان و بحرین تحت نظارت شرکت بیمه اتکائی مالزی و با توجه به ارائه محصولات تکافلی توسط چندین شرکت بیمه ایرانی، خواستار پیوستن این شرکت ها به شرکت بیمه اتکائی مالزی شد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام آمادگی برای انجام پژوهش های مشترک در حوزه تکافل و تکافل اتکائی با شرکت بیمه اتکائی مالزی و انتشار کتب و اسناد علمی مشترک، آموزش های شرکت بیمه اتکائی مالزی در حوزه خسارت و ارزیابی ریسک را برای پژوهشکده بیمه دارای اهمیت بالایی دانست.
پس از آن دکتر عسگری از برگزاری نشست مشترک فعالان صنعت بیمه ایران با فعالان حوزه بیمه و تکافل از سایر کشورها در آینده نزدیک خبر داد و از مدیران ارشد شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد نیز جهت حضور در این رویداد و دیدار و گفتگو با همتایان اتکائی خود در ایران دعوت کرد. وی با اشاره به امکان تاسیس شعبه شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد در ایران و یا حتی در کویت، بحرین، قطر، عمان، قزاقستان افزود؛ با توجه به این که بخش اعظم عملیات شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد با دفتر این شرکت مستقر در دبی به انجام می رسد، شرکت بیمه ایران در دبی می تواند میزبان نشست های مشترک این شرکت با پژوهشکده بیمه باشد. وی با اشاره به دیدار وزیر خارجه مالزی از ایران و دعوت از رئیس جمهور برای حضور در مالزی، به جلسه مدیران ارشد صنعت بیمه با رئیس جمهور و ارائه گزارش راه اندازی تکافل در ایران اشاره کرد و افزود؛ دولت ایران از همکاری پژوهشکده بیمه با مالزی حمایت می کند. همچنین بین شرکت های بیمه ایرانی با رئیس جمهور ایران از سوریه، تفاهم نامه ای با شرکت عقیله سوریه منعقد شده است که به موجب آن شرکت تکافل با 60 درصد سرمایه ایران و 40 درصد سرمایه از طرف سوری راه اندازی خواهد شد؛ و این گونه همکاری ها برای راه اندازی یک شرکت تکافل جهانی بسیار حائز اهمیت است.
دکتر عسگری از حضور مدیران ارشد صنعت بیمه ایران در نشست فدراسیون بیمه گران و بیمه گران اتکائی آسیایی و افریقایی که در اوایل نوامبر 2023 به میزبانی انجمن بیمه امارات در دبی برگزار خواهد شد خبر داد و برگزاری وبینار تخصصی و دوره های آموزش حضوری با موضوع تکافل اتکائی را به عنوان اولین و مهمترین درخواست پژوهشکده بیمه برای همکاری با این شرکت مطرح نمود.
در ادامه محمد نظام یحیی رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد با قدردانی از پژوهشکده بیمه برای حضور در این نشست و با اشاره به فعالیت چند شعبه این شرکت در امارات متحده عربی گفت: شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد در سازمان خود، یک پنجره تکافل و دو شرکت بیمه رایج دارد و در ابتدا فعالیت خود را با ارائه محصولات بیمه رایج آغاز کرد.. بخش تکافل از سال 2016 آغاز به کار کرده است و سابقه فعالیت بخش بیمه رایج نیز به 50 سال می رسد. در حوزه تکافل اتکایی نیز ابتدا تکافل اتکائی عمومی و سپس در سال 2019 تکافل اتکائی خانواده را به خطوط تجاری خود افزوده است.
رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد با تشریح سابقه عملیات اتکایی این شرکت و ارائه جزئیات و راهکارهایی در خصوص ارائه تکافل اتکایی در صنعت بیمه ایران، از آغاز همکاری با پژوهشکده بیمه و حضور نمایندگان این شرکت در همایش بیمه و توسعه 1402 استقبال کرد.
محمد نظام یحیی با تاکید بر آمادگی خود برای تبادل دانش، انتقال تجارب و همکاری با صنعت بیمه ایران در زمینه تبادل ریسک، به ارائه جزئیاتی از نشست سالانه شرکت تکافل اتکایی مالزی برهاد با مشتریان خود که به منظور دیدار مدیران جوان و جدید شرکت های تکافل اتکائی و آشنایی با نحوه همکاری با آن ها برگزار می گردد پرداخت و اعلام کرد هماهنگی های لازم برای میزبانی از پژوهشکده بیمه در نشست آتی انجام خواهد شد.
در بخش پایانی این نشست دکتر عسگری ابراز امیدواری کرد وبینارهای آموزشی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد در زمینه تکافل اتکائی در آینده نزدیک برگزار گردد. رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به همایش بیمه و توسعه سال جاری که در روزهای 12 و13 آذر 1402 (3 و 4 دسامبر 2023) برگزار خواهد شد از رئیس بخش تکافل اتکایی شرکت بیمه اتکایی مالزی برهاد جهت حضور در این همایش دعوت کرد و خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی توسط متخصصین این شرکت پس از همایش بیمه و توسعه و ارائه مقالات تخصصی به دبیرخانه همایش شد.
شایان ذکر است، بیمه اتکایی مالزی برهاد بزرگترین شرکت بیمه اتکایی ملی (از نظر دارایی و حق بیمه ناخالص) در منطقه جنوب شرقی آسیا است که به عنوان بیمه گر اتکایی ملی، از طریق مشارکت فعال در رهبری و تامین نیازهای بیمه اتکایی آن ها، به افزایش رقابت پذیری و کارایی شرکت های بیمه محلی در بازاری جهانی شده می پردازد.
بیمه اتکایی مالزی برهاد تمام طبقات کسب و کار بیمه اتکایی عمومی و مشاغل عمومی و خانوادگی را از طریق بخش بازپرداخت خود، بخش تکافل اتکایی بیمه اتکایی مالزی، پذیره نویسی می کند. مالزی ری با استفاده از گستردگی و عمق تجربه و تخصص، بنیان های قوی و سابقه موفقیت آمیز، به عنوان یک بازیگر بین المللی که حضور قدرتمندی در بازار در آسیا و خاورمیانه ایجاد کرده، رشد یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران