پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 591227 تاریخ : 1400/09/02-13:31:14
,10029,
دز یادآور واکسن پاستوکووک به بزرگسالان تزریق می شود

رییس انستیتو پاستور:

دز یادآور واکسن پاستوکووک به بزرگسالان تزریق می شود

رییس انستیتو پاستور گفت، افراد بالای 18 سال و بزرگسال به فاصله یک ماه می توانند دز یادآور واکسن پاستوکووک را تزریق کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سلامت نیوز، علیرضا بیگلری در یک گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: واکسن پاستوکووک در سطح ملی و جهانی به عنوان یک واکسن شاخص شناخته می شود.


وی ادامه داد: با تکیه بر نتایج کارآزمایی که در کوبا و ایران داریم، این واکسن از مهر ماه وارد سبد واکسیناسیون شد و در اختیار مردم قرار گرفت.
بیگلری با بیان اینکه واکسن پاستوکووک یک واکسن کامل و مجوز استفاده را نیز دریافت کرده است، افزود: تزریق کنندگان بزرگسال واکسن پاستوکووک، به فاصله یک ماه از تزریق دز دوم، می توانند دز یادآور این واکسن را تزریق کنند.


وی ادامه داد: افراد زیر 18 سالی که دو دز واکسن پاستوکووک را تزریق کرده اند نیز نیاز به تزریق دز یادآور این واکسن ندارند.


بیگلری تصریح کرد: والدین با اطمینان خاطر می توانند از واکسن پاستوکووک برای فرزندان خود استفاده کنند.


واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا2» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.


مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت سال جاری در هشت شهر و با حضور 24 هزار داوطلب آغاز شد.


مجوز مصرف اضطراری این واکسن اوایل تیر 1400 نیز در ایران صادر شد. مطالعه واکسن سوبرانا 2 در کوبا روی کودکان انجام شده و این کشور مجوز مصرف اضطراری برای کودکان را دریافت کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران