پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620808 تاریخ : 1401/08/08-12:45:11
,13,
درحال برنامه ریزی برای صادرات گوشت هستیم / نیازی به واردات گوشت نداریم

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق تعاون ایران :

درحال برنامه ریزی برای صادرات گوشت هستیم / نیازی به واردات گوشت نداریم

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق تعاون ایران با اشاره به تولید سالانه حدود 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور گفت: بیش از 3 میلیون رأس دام سبک و حدود 300 هزار رأس دام سنگین مازاد داریم که درحال برنامه ریزی برای صادرات هستیم.

به گزارش بانک و صنعت، ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق تعاون ایران در برنامه بازارگاه شبکه رادیویی اقتصاد گفت: بازار داخل نگرانی برای تأمین گوشت قرمز برای بازار داخل وجود ندارد.

مجری: بحث ما بحث گوشت قرمز است بخشی از گوشت توسط دامداران عزیز در داخل تأمین می شود و بخشی هم وارد می شود و به تبع ما صادرات گوشت هم داریم. راجع به این فرآیند توضیح بفرمایید تا برسیم به نقش عشایر در تولید گوشت.

رئیس محترم کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق تعاون ایران: در رابطه با بحث گوشت قرمز و تأمین گوشت قرمز و نیاز کشور به گوشت قرمز ما براساس آماری که وجود دارد سالانه حدود 900 هزار تن گوشت قرمز نیاز داریم برای مصرف داخلی که تقریباً در سالجاری و سال گذشته تحقیقاً تمام آن توسط تولید داخل انجام شده است چه در زمینه دام سبک و چه دام سنگین و براساس آماری که وجود دارد بیش از 3 میلیون رأس دام سبک و حدود 300 هزار رأس دام سنگین را مازاد داریم که درحال برنامه ریزی برای صادرات هستند که وزارت جهاد کشاورزی دنبال این قضیه است و صادرکننده ها هم دنبال بازاریابی مناسب هستند که با توجه به دام مازادی که در کشور وجود دارد و دام مازاد هم ناشی از چند دلیل است یکی تولید است و دیگری خشکسالی و بعدی بحث کاهش مصرف گوشت قرمز به دلیل شرایط اقتصادی بوده و در مجموع ما یک مقداردام مازاد داریم و بایستی فکر صادرات باشیم که دام را هم نمی شود نگه داشت. چیزی نیست که بگوییم که فریز می کنیم و سال آینده استفاده می کنیم شرایط به گونه ای است که باید این کار را انجام دهیم. بحث تأمین نهاده ها برای دام مازاد هم مطلب چه تأمین نهاده ها به صورت تألیف دستی چه استفاده از مراتع کشور که همه این عوامل دست در دست هم داده که این دام را صادر کنیم. اما با این وجود معنا و مفهوم این حرف این نیست که ما از مصرف داخل می کاهیم و به صادرات می پردازیم. نه نیاز بازار تأمین می شود با شرایطی که الان داریم و اینکه عرض می کنم دام مازادی است که باید فکری برای صادرات آن کنیم که چرخه اقتصادی دامپروری بتواند به حقیقت خودش ادامه دهد.

مجری: ما دام مازاد داریم. این دام مازاد میزان اش چقدر است؟

3 میلیون رأس دام سبک و 300 هزار رأس دام سنگین که الان باید برای آن برنامه ریزی کرد که فکری به حال این بحث انجام شود.

مجری: برای تأمین گوشت داخل ما چه درصدی از گوشت داخل برای خوراک و مصرف چه مقدار باید از دام داخل باشد و چه مقدار باید دام وارداتی باشد.

در سالجاری و سال گذشته نیاز به واردات نداشتیم، چون تولید داشتیم وقتی که می گویم دام مازاد داریم معنایش این است که بازار داخل را تأمین کرده ایم بازار داخل نگرانی برای تأمین گوشت قرمز برای بازار داخل وجود ندارد.

مجری: این به واسطه چرخه اقتصادی و مراوادت بین المللی نیست که ما بتوانیم مثلاً وارداتی داشته باشیم ممکن است کیفیت دیگری مزه و طعم دیگری داشته باشد داریم می بینیم که واردات هم داریم.

ارسلان قاسمی، رئیس محترم کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق تعاون ایران: واردات امسال نداشتیم، ولی مزه گوشت تولید داخل می شود گفت یک جوری رغیب است بخاطر همین است که کشور های حاشیه خلیج فارس بخصوص کشور های پیرامون دنبال این هستند که بتوانند دام به این ها صادر کنیم از نظر کیفیت و مزه و قیمت نسبت به بازار های جهانی در شرایط مناسب تری را به سر می بریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران