پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635295 تاریخ : 1402/01/27-21:59:58
,13,
خودکفایی در کودهای کشاورزی تا 3 سال آینده

خودکفایی در کودهای کشاورزی تا 3 سال آینده

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، پیش بینی می شود تا سه سال آینده، 100 درصد نیاز کشور به کودهای کشاورزی از تولید داخلی تامین شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: میزان تولید داخلی کود کشاورزی تا 90 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود در سه سال آینده، صددرصد نیاز به کود کشاورزی از تولید داخلی تأمین شود.

رسولی افزود: در برخی کودهای کشاورزی نظیر کود اوره که نزدیک به 70 درصد سبد مصرفی کشاورزی کشور به آن اختصاص دارد، نه تنها واردکننده نیستیم که از صادرکنندگان بزرگ منطقه به شمار می آییم.

وی با اشاره به وضع تولید و مصرف کودهای میکرو، ادامه داد: این کودها 100 درصد تولید داخلی هستند و امسال نیز طبق سنوات گذشته بخشی از فعالیت های تأمین و توزیع کودهای کشاورزی به کودهای میکرو اختصاص دارد.

رسولی با اعلام اینکه در سال 1401 در راستای تولید کودهای کشاورزی 17 پروژه خودکفایی به تولید رسیده، افزود: مستند کارنامه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در این بخش گواه آن است که در سال 1401 از مجموع سه میلیون و 200 هزار تن کودهای کشاورزی، کودهای یارانه ای شامل فسفاته، پتاسه و ازته تأمین و توزیع شده که حدود 90 درصد این کودهای یارانه ای، تولید داخل بوده و صرفاً 10 درصد مجموع آن وارداتی است.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با تاکید بر اهمیت داخلی سازی تأمین و توزیع کودهای مصرفی کشاورزی خاطرنشان کرد: این امر ضریب خوداتکایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کود و در نهایت محصولات کشاورزی بسیار مهم و مؤثر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران