پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446334 تاریخ : 1397/10/29-12:54:09
,10033,22,
خشکی تالاب جازموریان منشأ 25 درصد گرد و غبار داخلی کشور

خشکی تالاب جازموریان منشأ 25 درصد گرد و غبار داخلی کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: خشکی تالاب جازموریان منشأ 25 درصد گرد و غبار داخلی کشور را تشکیل می‌دهد که جنوب و شرق استان متاثر می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرجان شاکری صبح امروز در نشست خبری 29 دی روز هوای پاک با اشاره به اینکه دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر کرمان مستقر است که بر اساس آنها تعداد روزهای پایک و آلوده شهر اعلام می‌شود، اظهار داشت: بر اساس آمار تا پایان آذر ماه هوای شهر کرمان سه روز از مرز خطر گذشته و دو روز کاملا هوای پاک داشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به تدوین سند ریزگرد استان کرمان توسط واحد فنی اداره کل حفظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: کرمان سومین استانی بود که این سند را تدوین کرد و مورد تصویب کشوری قرار گرفت که برای بهبود شرایط می‌توانیم از آن استفاده ببریم.
شاکری با بیان اینکه ریزگردهای منطقه شرق استان کرمان دلایل مختلفی از جمله بادهای 120 روزه سیستان، خشکی تالاب جازموریان و ... را دارد، عنوان کرد: خشکی تالاب جازموریان منشا 25 درصد گرد و غبار داخلی کشور را تشکیل می‌دهد که جنوب و شرق استان متاثر می‌کنند.
وی با بیان اینکه مالچ‌پاشی در حوزه محیط زیست صورت نمی‌گیرد و منابع طبیعی متولی آن است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌هایی برای سنجش و پایش آلایندگی هوا در شهرستان‌های کهنوج، بم و ریگان خریداری شده و در حال انتقال به استان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به جنوب استان پرداخت و گفت: در این سفر در مورد تالاب جازموریان توضیحات را ارائه دادیم و مقرر شد براساس برنامه زمانبندی و هزینه‌کرد منطقی، اعتبارات را به سازمان برنامه‌ریزی استان داده شود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امر محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه محیط زیست، مجموعه‌ای فرابخشی محسوب می‌شود، ابراز داشت: جازموریان ذینفعان متعددی را در بر می‌گیرد، موارد متعددی در تالاب جازموریان داریم که محیط زیست در بحث رصد و پایش آن می‌تواند کار کند.
شاکری در مورد آلایندگی کارخانه‌هایی از جمله کک‌سازی ابراز داشت: کارخانه‌ کک‌سازی را مجاب کردیم که دستگاه پایش آنلاین را خریداری و نصب کنند و کارخانجات دیگری هم داریم که به سیستم پایش آنلاین مجهز شده‌اند و رصد لحظه‌ای صورت می‌گیرد، پایش‌های آنلاین نظارت را به صورت عینی فراهم کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، حرکت طبق قوانین و مقررات و شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را از اصول کاری خود برشمرد و گفت: در استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مشارکت‌های مردمی استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: بر پاسخگوی شفاف به رسانه‌ها تاکید داریم که از این مجموعه که همکاران معنوی ما محسوب می‌شوند در حفاظت از محیط زیست کمک بگیریم.
شاکری بیان داشت: امروز به مناسبت روز هوای پاک، سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی رایگان است و طی هفته جاری، نشست آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان، نشست با سازمان‌های مردمی نهاد و جشنواره کودک و اجرای گروه‌های نمایشی موزیکال، کارگاه آموزشی برای کارشناسان صنایع را خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران