پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658212 تاریخ : 1402/05/17-18:26:28
,3,22,
حرکت در مسیر ترویج فرهنگ قرض الحسنه ضروری است

حرکت در مسیر ترویج فرهنگ قرض الحسنه ضروری است

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: قرض الحسنه موضوعی است که از بدو اسلام پایه گذاری شده و یکی از توصیه های مهم دین مبین اسلام رواج قرض الحسنه است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «ولی ساجدی» سرپرست مدیریت شعب بانک در لرستان با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو به تبیین جایگاه قرض الحسنه در رونق اشتغال و تولید پرداخت.

ساجدی با اشاره به تاریخچه بانکداری قرض الحسنه گفت: این موضوع از بدو اسلام پایه گذاری شده و یکی از توصیه های مهم دین مبین اسلام رواج قرض الحسنه است.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که نظام حاکم در کشور ما اسلامی است، لزوم حرکت در مسیر ترویج فرهنگ قرض الحسنه یکی از ضروریات محسوب می شود که متأسفانه هم اکنون از شرایط مطلوبی برخوردار نیست؛ بدان معنا که جایگاه قرض الحسنه در سیستم پولی، مالی و بانکی کشور ما با آنچه باید باشد فاصله دارد.
سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: بر خلاف اینکه فعالیت ها و راه های متعددی برای تحقق و گسترش فرهنگ قرض الحسنه و ترویج این نوع بانکداری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفت، اما امروز این مهم با مشکلات و موانع مختلفی همراه است.
ولی ساجدی ضمن تأکید بر لزوم گسترش اصل بانکداری بدون ربا با روی کار آمدن انقلاب اسلامی بیان کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی حرکت نظام بانکی کشور به سمت بانکداری بدون ربا آغاز شد، اما متأسفانه پس از مدتی در سطح اجرایی تحریف و از مسیر درست خود خارج گردید.
وی در ادامه افزود: در سال های اخیر بار دیگر موضوع بانکداری بدون ربا با حرکت در مسیر راه اندازی بانک های قرض الحسنه در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه شاهد نتایج مطلوب و هدف مند آن هستیم. البته تمام توان بر این مهم استوار است که در آینده ای نه چندان دور این روند را به کل نظام بانکداری کشور تعمیم داده و مسیری جدید و کارآمدی را برای نجات اقتصاد کشور از شرایط نامساعد کنونی در پیش گیریم.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی اظهار داشت: بحث حلاوت و شیرینی مشارکت در نظام بانکداری قرض الحسنه از جایگاه ویژه ای در میان عموم مردم به ویژه افراد متخصص در حوزه پولی و بانکی برخوردار است تا جایی که برخی از آن ها بزرگ ترین افتخار خود را همکاری با سیستم بانکداری قرض الحسنه مطرح کرده اند.
ساجدی گفت: حلاوت و برکت قرض الحسنه باعث شده که خبرگان سیستم بانکی به سمت همکاری با این قبیل بانک ها تمایل پیدا کنند و ما امیدواریم این روند گسترش بیش از پیش داشته باشد و در آینده ای نزدیک شاهد جایگزینی بانکداری قرض الحسنه به جای نظام بانکداری کنونی کشور باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران