پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348238 تاریخ : 1397/02/15-18:57:54
,10028,12,
حال و هوای چهارمین روز از برگزاری 31مین نمایشگاه کتاب

گزارش

حال و هوای چهارمین روز از برگزاری 31مین نمایشگاه کتاب

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب با شعار نه به کتاب نخواندن در مصلی تهران از 12 تا بیست و دوم اردیبهشت میزبان علاقه مندان به کتاب است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت؛ نمایشگاه کتاب که هر ساله برگزار می شود، رخدادی عظیم و فرهنگی در کشور است.

امسال در مورد تغییر مکان نمایشگاه نگرانی هایی وجود داشت که به همت مسئولین نمایشگاه رفع شد و برگزاری نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره ) خواست ناشران بوده است.

در این دوره از نمایشگاه کتاب، در بخش خارجی در قسمت لاتین 46 ناشر با 120 هزار عنوان کتاب و در قسمت عربی 86 ناشر با 37 هزارو 500 عنوان کتاب حضور خواهند داشت. در بخش ناشران داخلی که در چهار گروه فعال هستند؛ به ترتیب در بخش آموزشی که در رواق غربی مستفر خواهند شد 113 ناشر با 15هزارو 633 عنوان کتاب حضور دارند. در بخش دانشگاهی نیز 501 ناشر با 64 هزارو 444 عنوان کتاب پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود که در چادر قرار دارند. در بخش کودک و نوجوان 228 ناشر با 33 هزار عنوان کتاب در سه بخش رواق شرقی و دو بخش زیر چادر مستقر خواهند شد. در بخش عمومی نیز یکهزارو 147 ناشر با 86 هزار عنوان کتاب پذیرای کتاب ‌دوستان هستند.

 

حضور فعال بانک شهر

بانک شهر در نمایشگاه کتاب تهران نسبت به افتتاح انواع سپرده‌‌های بانکی، صدور انواع بن‌کارت اعم از بن‌کارت دانشجویی، اهالی قلم، ارایه‌ی خدمات نوین صدور بن کارت غیرحضوری از طریق فناوری NFC و کارت هوشمند ملی اقدام می‌‌کند.

در روز اول نمایشگاه بیش از نیمی از بن‌کارت‌‌های ثبت‌نامی را از طریق باجه‌ی مرکزی و سایر باجه‌‌های مستقر در نمایشگاه تحویل دانشجویان و اهالی قلم شد.

بانک شهر در نمایشگاه کتاب تهران دارای 40 دستگاه خودپرداز و 30 دستگاه وب کیوسک صدور بن کارت دانشجویی و کارت هدیه است، ضمن اینکه نسبت به استقرار باجه عملیات ارزی برای مراجعه کنندگان خارجی نیز اقدام کرده است.

رئیس شعبه بانک شهر مستقر در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دارندگان بن‌کارت ویژه دانشجویان دانشگاه‌‌ها خواست تا برای دریافت بن‌کارت شخصا به باجه‌‌های بانک شهر در نمایشگاه مراجعه کنند تا به این وسیله از هرگونه سوء استفاده از بن کارت‌‌هایشان جلوگیری شود.

 

کتاب خوانی

در حواشی نمایشگاه کتاب غرفه « فرهنگسرای کتاب » جهت کتاب خوانی به دعوت از نویسندگان و چهره های شاخص هنری برپا شده است که این مراسم همه روزه راس ساعت 16 برگزار می گردد.


پارکینگ

8 پارکینگ در اطراف محل برگزاری نمایشگاه برای ناشران، کارمندان، اهالی رسانه و مهمانان ویژه درنظرگرفته شده است.

پارکینگ شماره یک واقع در خیابان شهید بهشتی به سه قسمت تقسیم شده که بخشی از فضای این پارکینگ در اختیار اتوبوسرانی قرار گرفته است و تعداد 300 پارکینگ برای ناشران درنظر گرفته شده است. همچنین بخشی از این پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها و پارکینگ شماره 3 نزدیک به مترو شهید بهشتی نیز برای تاکسی‌های تلفنی در نظر گرفته شده است.

پارکینگ شماره 25 نیز که در خیابان پاکستان واقع است به عنوان پارکینگ VIP و مختص مهمانان ویژه و تردد آن‌ها اختصاص دارد.

همچنین پارکینگ شماره 15 مصلی که در خیابان قنبر زاده قرار دارد به دو بخش تقسیم شده است که بخشی از آن به عنوان پارکینگ ناشران و بخش دیگر به عنوان پارکینگ تاکسیرانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در نظر نگرفتن جایگاه پارکینگ برای بازدیدکنندگان عادی، می تواند به فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی کمک کند.


حضور پررنگ افغانستان

اهالی فرهنگ به ویژه ناشران کشور افغانستان با وجود فضای جنگی 40 ساله حاکم بر این کشور همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با حضور پررنگ خود در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان دهند که با وجود شرایط دشوار حاکم تحمیل شده بر این کشور، فرهنگ و نشر و کتاب و کتاب‌خوانی در این سرزمین زخم خورده که بخشی از ایران بزرگ فرهنگی است، همچنان جریان دارد و زنده است. ده ناشر افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که شش ناشر به طور مستقیم از افغانستان آمده‌‌اند و چهار ناشر نیز قبل از برپایی نمایشگاه در ایران حضور داشته‌اند. افغانستان با دو هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده که تمامی این آثار در چهار سال اخیر منتشر شده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران