پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658222 تاریخ : 1402/05/18-23:37:55
,10027,4,
جلسه برخط رئیس پژوهشکده بیمه با رییس و معاونین انجمن بیمه عمومی اندونزی

جلسه برخط رئیس پژوهشکده بیمه با رییس و معاونین انجمن بیمه عمومی اندونزی

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه برخط با رئیس و معاونین انجمن بیمه عمومی اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز دوشنبه 16 مرداد 1402 با حضوردکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر محمد آریامنش معاون پژوهشی و دکتر مهدی ریاحی فر رئیس اداره آموزش و پژوهش پژوهشکده بیمه، دکتر فرزان خامسیان مدیر گروه پژوهشی عمومی بیمه پژوهشکده بیمه، دکتر شاهین طیار رئیس دفتر حوزه ریاست پژوهشکده بیمه، برن دویانتو[1] رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی[2] (AAUI) ، اریکسون منگونسانگ [3] معاون رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه ارتباطات بین الملل و مدیر فنی شرکت بیمه بین المللی اتیکا اندونزی و هِدی پریتاسا[4] معاون رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه عضویت ها و همکار هایی نهادی و مدیر فنی شرکت بیمه اتکائی مایپارک به صورت برخط برگزار شد، دکتر عسگری با معرفی ارکان و ساخت ار پژوهشکده بیمه به تشریح فعالیت های گروه های پژوهشی پژوهشکده بیمه پرداخت و ضمن ارائه تصویر کلی از صنعت بیمه ایران، آمادگی پژوهشکده بیمه برای همکاری مشترک با انجمن بیمه عمومی اندونزی را اعلام کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به راه اندازی کارگروه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه و تاسیس آزمایشگاه ریسک در آینده نزدیک، خواستار ارائه خدمات آموزشی توسط انجمن بیمه عمومی اندونزی به صنعت بیمه ایران و انتقال تجربیات این مرکز در زمینه های مختلف شد.

دکتر عسگری با اشاره به سابقه 25 ساله کشور اندونزی در حوزه تکافل، از آغاز ارائه محصولات تکافلی برای نخستین بار در صنعت بیمه ایران و تاسیس اولین شرکت تکافل در آینده نزدیک خبر داد و خواستار بهره مندی از تجربیات انجمن بیمه عمومی اندونزی در زمینه تکافل شد.

رئیس پژوهشکده بیمه همچنین با ارائه جزئیاتی از دیدار اخیر مدیران صنعت بیمه با رئیس جمهور ایران و تاکید ایشان بر گسترش ارتباطات بین المللی، به سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی و اهمیت گسترش ارتباطات مشترک اشاره کرد.

در ادامه، برن دویانتو رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی نیز با اشاره به چشم انداز صنعت بیمه اندونزی تا سال 2025 و امکان حضور گسترده تر این کشور در بازار آزاد جهانی و منطقه ای تصریح کرد، با توجه به نیاز کشور اندونزی به متخصصین حوزه بیمه، همراهی نهادهای توانمند در این حوزه و همکاری با مراکزی مانند پژوهشکده بیمه که می توانند به صنعت بیمه اندونزی کمک کنند مورد استقبال انجمن بیمه عمومی اندونزی خواهد بود. وی با استقبال از همکاری مشترک میان دو مجموعه افزود در حال حاضر خدمات آموزشی مورد نیاز انجمن از کشور مالزی دریافت می شود و با توجه به محدود بودن مؤسسات و انجمن های تخصصی و نیاز به صدور گواهینامه های خاص توسط این نوع انجمن ها در کشور اندونزی، ارائه کمک های آموزشی و پژوهشی از پژوهشکده بیمه در این زمینه درخواست می گردد.

اریکسون منگونسانگ، معاون رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه ارتباطات بین الملل نیز، ضمن استقبال از آغاز همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه، به ارتباط نزدیک انجمن بیمه عمومی اندونزی با کشورهایی همچون ژاپن، چین و کره اشاره کرد و افزود بخش بیمه اندونزی در حال بررسی در خصوص اجرای استانداردهای بین المللی گزارش گری مالی (IFRS) است که می تواند نقطه همکاری مشترک میان دو مجموعه باشد.

پس از آن هِدی پریتاسا معاون رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه عضویت ها و همکار هایی نهادی ضمن ابزار علاقمندی برای همکاری با پژوهشکده بیمه، به ضرورت کشف توانمندی های دو مجموعه و شناسایی زمینه های همکاری آموزشی و پژوهشی طرفین در حوزه هایی نظیر بلایای طبیعی تاکید کرد.

هدی پریتاسا، آموزش، پژوهش، برگزاری وبینار و کارگاه و همکاری در حوزه های تخصصی را از جمله حوزه های همکاری مشترک دو مجموعه عنوان کرد و افزود، تکافل در کشور اندونزی، انجمنی مستقل و مختص خود را دارد که انجمن بیمه عمومی اندونزی می تواند برقراری ارتباطات میان پژوهشکده بیمه و این مرکز را تسهیل نماید. وی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین گردهمایی اندونزی[5] در اکتبر سال جاری میلادی و با حضور بسیاری از کشورهای جهان، مشارکت پژوهشکده را در این رویداد زمینه ساز آشنایی و توسعه ارتباطات با فعالان صنعت بیمه جهان دانست. معاون رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در حوزه عضویت ها و همکار هایی نهادی همچنین به تشریح صندوق زلزله در اندونزی پرداخت و گفت این صندوق توسط شرکت های بیمه تأمین مالی می گردد و برخی کشورها همچون فیلیپین نیز از آن استفاده کرده اند.

در بخش پایانی این نشست، رئیس پژوهشکده بیمه از معاونین و مدیران ارشد انجمن بیمه عمومی اندونزی جهت حضور در همایش بیمه و توسعه 1402 که با مشارکت علمی 13 دانشگاه و موسسه بین المللی فعال در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی از کشورهای مختلف، در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

دکتر عسگری ضمن برشمردن زمینه های متعدد همکاری مشترک پژوهشکده بیمه و انجمن بیمه عمومی اندونزی، تمایل پژوهشکده بیمه برای آغاز همکاری با انجمن تکافل این کشور به واسطه انجمن بیمه عمومی را اعلام کرد . وی خواستار همکاری مشترک در حوزه نشر آثار علمی و انتشار مقالات تخصصی در نشریات معتبر دو نهاد شد و ابراز امیدواری کرد با حضور نمایندگان پژوهشکده بیمه در کشور اندونزی در آینده نزدیک، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه منعقد گردد.

شایان ذکر است، انجمن بیمه عمومی اندونزی (AAUI) توسط شورای بیمه اندونزی (DAI) در ژانویه سال 2002 میلادی تأسیس شد. این انجمن هم اکنون 82 عضو از میان شرکت های بیمه عمومی و شرکت های بیمه اتکائی دارد که در 32 شعبه در سرتاسر کشور اندونزی مشغول به خدمت رسانی هستند. تمامی فعالیت های این انجمن، ماهیت غیرانتفاعی داشته و با مقررات و قوانین منطبق است.

از وظایف اصلی این انجمن می توان به تدوین استانداردهای عملیاتی و قوانین اخلاقی برای بازاریابی محصولات بیمه به منظور داشتن بازار رقابتی منصفانه، تدوین پروفایل ریسک، بهبود ظرفیت ملی نگهداری بیمه، هماهنگی جهت رسیدگی به برخی ریسک های خاص، آموزش و پژوهش، صدور گواهی نمایندگان بیمه عمومی، تقویت و حفظ هماهنگی بین اعضا، افزایش آگاهی اعضا برای انطباق با قوانین، تحقق رفتار حرفه ای به عنوان حس مسئولیت اعضا نسبت به جامعه، نیابت اعضا در نشست های مختلف در میان نهادهای داخلی و خارجی، ایجاد فضای کسب و کار سلامت و شفاف، ایجاد فرصت های تجاری و راهبری اعضا برای تقویت همکاری های ملی و بین المللی اشاره کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران