پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669413 تاریخ : 1402/07/18-19:36:57
,10025,
جدیدترین قانون بازنشستگی پیش از موعد + بخشنامه جدید 1402

جدیدترین قانون بازنشستگی پیش از موعد + بخشنامه جدید 1402

قانون بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان تامین اجتماعی، در سال 1367 تصویب شد. تاکنون نیز تلاش های بسیاری برای تغییر این قانون صورت گرفته و درحال حاضر بهره مندی از بازنشستگی قبل از موعد برای زنان و مردان در دسترس است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسماری، شرایط بازنشستگی پیش از موعد شامل حداقل سن، سابقه پرداخت حق بیمه، اشتغال در کارگاه های مشمول قانون کار و مشاغل سخت و زیان آور می شود. در این مقاله به شرح کلیه شرایط این قانون در سال 1402 پرداخته ایم تا شما بیمه شدگان گرامی بتوانید با اطلاع از آن ها اقدامات لازم برای خرید بازنشستگی پیش از موعد را انجام دهید.

شرایط بازنشستگی پیش از موعد بر اساس سابقه کاری

قانون بازنشستگی پیش از موعد 1402 اصلاحاتی را به قوانین موجود از سال های قبل اضافه کرده است تا شرایط بازنشستگی را برای افراد بهبود بخشد. سن قانونی بازنشستگی برای مردان 60 و برای زنان نیز 55 سال تعیین شده است. اما بسیاری از افراد می خواهند زودتر از موعد مشخص شده در قانون بازنشسته شوند.

بر اساس قانون بازنشستگی قبل از موعد، به کارفرمایان این اجازه داده شده است که کارکنان متقاضی بازنشستگی، خود را که حداقل 25 سال سابقه کار بیمه شرکتی یا دولتی تامین اجتماعی دارند، با حداکثر 5 سال سنوات ارفاقی بازنشسته کنند.

جدیدترین قانون بازنشستگی پیش از موعد بدون در نظر گرفتن شرایط سنی

بر اساس لایحه بازنشستگی پیش از موعد تامین اجتماعی و طبق تبصره 3 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، بدون در نظر گرفتن سن با بازنشستگی بیمه شدگانی که سابقه پرداخت 35 سال حق بیمه دارند موافقت خواهد شد.

چنانچه این دسته از افراد پس از بازنشستگی قصد استفاده از انواع بیمه تکمیلی را داشته باشند، با خرید بیمه تکمیلی آسماری می توانند از پوشش های درمانی متعددی بهره مند شوند. مهم ترین مزیت خدمات بیمه درمان آسماری، شامل تنوع طرح ها برای خانواده ها می شود. از طرفی شما بدون نیاز به بیمه پایه، می توانید از بالاترین سقف پوشش های درمانی و بیمارستانی، بیشترین تعداد مراکز طرف قرارداد و باز پرداخت حداکثری خسارت در کوتاه ترین زمان نیز بهره مند شوید.

شرایط بخشنامه جدید بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور

طبق تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور متفاوت است. طبق این قانون بازنشستگی پیش از موعد افرادی که در مشاغل سخت فعالیت می کنند با داشتن سابقه 20 سال متوالی در پرداخت حق بیمه، می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند. این قانون مشمول افرادی که در شغل های سخت و زیان آور از بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه مهندسی استفاده می کنند نیز خواهد شد.

در صورتی که سوابق بیمه شده به صورت متناوب (غیرمتوالی) باشد باید 25 سال حق بیمه پرداخت کرده باشد تا مشمول بازنشستگی شود؛ چرا که در این صورت هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور، به میزان یک و نیم سال محاسبه می شود.

بازنشستگی قبل از موعد تامین اجتماعی براساس حق بیمه پرداختی

بر اساس قوانین بازنشستگی پیش از موعد، بیمه شدگان تامین اجتماعی با سابقه پرداخت حداقل 30 سال حق بیمه، می توانند برای بازنشستگی اقدام کنند. آقایان با 50 سال سن و خانم ها با 45 سال سن مشمول بهره مندی از این قانون خواهند شد.

در صورتی که شما در سال های آخر کاری خود تا سن بازنشستگی قصد استفاده از بیمه بیکاری را دارید، باید از شرایط استفاده از بیمه بیکاری نیز مطلع باشید. سوابق بیمه بیکاری به سابقه بیمه تامین اجتماعی شما افزوده خواهد شد؛ بدین ترتیب با تکمیل 30 سال سابقه بیمه می توانید در سن 45 یا 50 برای بازنشستگی اقدام کنید.

لایحه بازنشستگی پیش از موعد بانوان در سال 1402

طبق آخرین اخبار بازنشستگی پیش از موعد تامین اجتماعی، شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان تامین

مطابق با موارد زیر شده است:

  • حداقل 42 سال سن و 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه عادی و سخت و زیان آور
  • حداقل 10 سال سابقه کار و 55 سال سن
  • حداقل 45 سال سن و 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه
  • 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه عادی و سخت و زیان آور بدون رعایت شرط سنی
  • 20 سال سابقه متوالی در مشاغل سخت و زیان آور بدون لحاظ شرایط سنی
  • 25 سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان آور بدون شرط سنی
  • حداقل 45 سال سن و 30 سال سابقه عادی و یا مشاغل سخت و زیان آور

در صورتی که خانم ها سابقه پرداخت حق بیمه زنان خانه دار داشته باشند، شرایط بازنشستگی برای آن ها متفاوت خواهد بود. ما در مقاله «شرایط بیمه زنان خانه دار چگونه است» در این مورد توضیحات کاملی را شرح داده ایم.

بخشنامه جدید بازنشستگی پیش از موعد 1402 آقایان

سن قانونی بازنشستگی برای مردان 60 سال است؛ در صورتی که مردان قصد بهره مندی از بازنشستگی قبل از موعد داشته باشند، شرایط بهره مندی از این قانون برای آن ها مطابق با موارد زیر است:

  • حداقل 10 سال سابقه کار، با داشتن 60 سال سن
  • حداقل 50 سال سن و 30 سال سابقه کار
  • حداقل 50 سال سن و 30 سال سابقه کار عادی یا مشاغل سخت و زیان آور
  • 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه در شرایط عادی و در مشاغل سخت و زیان آور بدون لحاظ شرط سنی
  • 20 سال سابقه پرداخت متوالی حق بیمه تامین اجتماعی در مشاغل سخت و زیان آور بدون شرط سنی
  • 25 سال سابقه پرداخت غیر متوالی (متناوب) حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور بدون شرط سنی

آقایان به منظور بازنشستگی قبل از موعد تامین اجتماعی باید از قوانین فوق مطلع بوده و سپس مطابق با شرایط خود اقدامات لازم برای بازنشستگی را انجام دهند.

بهره مندی از بیمه تکمیلی پس از بازنشستگی به منظور کاهش خدمات درمانی

با توجه به اصلاحاتی که در قانون بازنشستگی پیش از موعد در سال 1402 اعمال شده ، بسیاری از شرایط بازنشستگی برای مردان و زنان آسان تر شده است. در حال حاضر، بازنشستگی قبل از موعد به عنوان یک راهکار مالی جذاب مورد توجه قرار گرفته است و شرکت ها نیز در جستجوی راهکارهایی هستند تا در طول پاندمی هزینه ها را کاهش دهند.

چنانچه افراد متقاضی بازنشستگی پیش از موعد، قصد کاهش هزینه های درمانی پس از بازنشستگی را داشته باشند، از خدمات بیمه اسماری می توانند استفاده کنند. شرکت آسماری بهترین خدمات بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه را به شما متقضیان گرامی ارائه می دهد. به منظور اطلاع از شرایط دریافت بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده آسماری با شماره های درج شده در سایت به منظور ارتباط با کارشناسان ما تماس بگیرید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران