پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658216 تاریخ : 1402/05/17-18:34:18
,3,22,
جایگاه قرض الحسنه با بانک های تخصصی احیا شد

جایگاه قرض الحسنه با بانک های تخصصی احیا شد

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمانشاه گفت: طی بیش از 15 سال اخیر و با بروز و ظهور بانک های قرض الحسنه، سنت دیرینه کمک به یکدیگر بدون دریافت سود بار دیگر جایگاه خود را در جامعه احیا کرده و اینک شاهد استقبال مردم از این نظام بانکداری هستیم.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «محمد سیروان گرامی پرور» مدیر شعب بانک در کرمانشاه با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفتوگو به تبیین جایگاه قرض الحسنه در رونق اشتغال و تولید پرداخت.

وی در این رابطه گفت: متأسفانه طی سال های گذشته نظام بانکداری ما در مسیر درست و از پیش تعیین شده خود حرکت نکرد و این روند دلایل مختلفی داشت. اما باید توجه داشته باشیم که عموم مردم کشور برای اینکه نقدینگی و سرمایه های خود را به بانک ها انتقال دهند، انتظار سودهای بالا را دارند و یکی از ارکان مهم برای مردم جهت سپرده گذاری در بانک ها، دریافت سود است.
وی ادامه داد: البته بسیاری نیز عقد قرارداد بانکی با اصل سوددهی را ضمانتی مهم برای حفظ سرمایه خود قلمداد می کردند و از این رو نقدینگی خود را به بانک های قرض الحسنه نمی سپردند که متأسفانه تا حدودی برکت را از زندگی افراد می گرفت.
گرامی پرور اظهار داشت: با این حال به لطف پروردگار در طول بیش از 15 سال اخیر و با بروز و ظهور بانک های قرض الحسنه، سنت دیرینه کمک به یکدیگر بدون دریافت سود بار دیگر جایگاه خود را در جامعه احیا کرده و اینک شاهد استقبال اکثریت مردم از این نوع نظام بانکداری و مشارکت حداکثری در آن هستیم.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با تأکید بر روند فزاینده گرایش عموم مردم به بانک های قرض الحسنه اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد گسترش بیش از پیش فرهنگ قرض الحسنه در میان مردم هستیم. بسیاری بر این باورند اگر سرمایه و نقدینگی مازاد بر امور جاری داشته باشند، آن را به بانک های قرض الحسنه بسپارند تا ضمن صیانت از آن، کمکی به همنوعان خود کرده باشند و گره از مشکل آن ها بگشایند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس آمار، میزان رضایتمندی مردم از مشارکت در نظام بانکداری قرض الحسنه بسیار بالا بوده و به زعم افراد شاخص در این عرصه، برکت این نوع سپرده گذاری غیر قابل تصور است. برای ترویج بیش از پیش این نوع بانکداری باید از اصول طلایی بانک های قرض الحسنه بهره بگیریم.
گرامی پرور با اشاره به نقش بانک های قرض الحسنه در رونق تولید، بیان کرد: بانک های قرض الحسنه با هدف رفع مشکلات عموم مردم راه اندازی شده اند، اما بنا به شرایط کنونی کشور، طی قریب به 2 سال گذشته توجه خاصی به بنگاه های تولیدی و کارخانه های داخلی داشته اند.
وی خاطرنشان ساخت: از آنجایی که بانک های قرض الحسنه وام های ویژه ای را برای شرکت های دانش بنیان به میزان750 میلیون تومان در نظر گرفته اند، می توانیم امیدوار باشیم که اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد و قدمی مؤثر در تولید داخلی و رونق اقتصاد کشور برداشته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران