پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421766 تاریخ : 1397/08/28-17:23:17
,10033,
مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند

محیط زیست استان مرکزی تکذیب کرد

مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند

درپی انتشار خبری مبنی بر عدم انجام مکاتبه اداره کل محیط زیست اراک با دستگاه قضایی استان درباره مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند، رضا میرزایی مدیر کل محیط زیست اراک،این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، رضا میرزایی گفت: بخشی از سوخت مصرفی نیروگاه شازند طبق اعلام شرکت گاز استان به دلیل مشکلات فنی در تامین گاز از ساعت 18 روز سه شنبه مورخ 22 آبان 1397 به مازوت تغییر یافته است که با توجه به حساسیت های بسیار این موضوع در افکار عمومی، مراتب به سرعت به دستگاههای مسئول در استان اطلاع داده شد.


وی ادامه داد: در اولین ساعات اداری روز چهارشنبه مورخ 23آبان1397اداره محیط زیست شهرستان شازند با صدور اخطاریه ای به طرفیت نیروگاه شازند لزوم قطع مصرف مازوت و برخورد قانونی در صورت استنکاف را ابلاغ و رونوشت این نامه به دادستانی شهرستان شازند ارسال شد .

همچنین درتاریخ 24آبان 1397طی نامه‌ای در پاسخ به موسسه زیست محیطی احیاگران طبیعت شازند ضمن بیان آنچه اتفاق افتاد ((به منظور انجام تشریفات قانونی نسبت به صدور اخطاریه زیست محیطی به طرفیت نیروگاه شازند اقدام و مراتب طرح موضوع را از طریق دادستانی محترم شهرهای اراک و شازند تا حصول نتیجه و رفع مشکل در دست پیگیری دارد )) که این مطلب در فضای مجازی منتشر و عنوان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: پیرامون این موضوع ذکر 3 نکته حائز اهمیت است:

1-  همانگونه که در بند 2 ذکر شد مکاتبه با دادستانی محترم شازند به انجام رسیده است .
2- در عین حال در نامه این اداره کل عبارت طرح موضوع با دادستانی مطرح شده و به انجام مکاتبه اشاره ای نشده است.
3- در این باره شفاهی نیز با مسئولین متعدد استانی از جمله مسئولین محترم دستگاه قضایی رایزنی و گفتگو شده است.

در مورخ‌ 25 آبان 1397با حضور فرماندار شازند و نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان و توسط همکاران این اداره کل نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری از خروجی دودکش های نیروگاه اقدام شد.
با بررسی نتایج اندازه گیری در مورخ 26 آبان 1397 طی نامه ای نوع و میزان آلاینده های خروجی از دودکش کارخانه در قالب اخطاریه زیست محیطی به نیروگاه ابلاغ و رونوشت به دادستانی شازند نیز ارسال شد.

میرزایی در پایان گفت: همچنین این اداره کل در مدت 4 روزی که از آغاز استفاده نیروگاه شازند از مازوت گذشته است اقدامات متعددی را به صورت روزانه بر طبق وظایف قانونی انجام داده و همچنان پیگیری های لازم را در این خصوص در دست اقدام دارد.

 با توجه به جوسازی های رسانه ای اخیر در فضای مجازی به نظر می رسد تلاش هایی برای ایجاد دودستگی میان این اداره کل و دستگاه قضایی وجود دارد که این اداره کل به سهم خود ضمن دوری از این مباحث با جدیت وظایف قانونی خود را به عنوان ضابط دادگستری به انجام خواهد رساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران