پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 585558 تاریخ : 1400/05/04-09:20:09
,15,4,
توانایی جدید هوش مصنوعی برای تصور چیزهایی که تاکنون ندیده است

توانایی جدید هوش مصنوعی برای تصور چیزهایی که تاکنون ندیده است

با استفاده از روشی جدید، هوش مصنوعی می توانند اشیاء و چهره هایی را تصور کند که قبلا هرگز ندیده است.

به گزارش بانک و صنعت، هوش مصنوعی (AI) در انجام وظایفی مثل ابداع چهره های انسانی که وجود خارجی ندارند یا برنده شدن در بازی های پوکر عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ اما شبکه های هوش مصنوعی هنوز در مهم ترین مهارت طبیعی انسان، یعنی تصور کردن، مشکلاتی دارند.

ازآنجاکه انسان می داند گربه چیست، به راحتی می تواند گربه ای با رنگی متفاوت یا حتی در حالت و محیطی متفاوت را درک کند. برای شبکه های هوش مصنوعی تشخیص گربه حتی با وجود دیدنش کاری دشوار است. این شبکه ها فقط در صورتی که آموزش ببینند، می تواند گربه را تشخیص دهند.

پژوهشگران برای آزمایش و رمزگشایی از ظرفیت هوش مصنوعی روش تازه ای را ابداع کردند.

بر اساس این روش سیستم های هوش مصنوعی می توانند ظاهر شیئی را تخمین بزنند؛ حتی اگر قبلا هرگز آن را ندیده باشند.

پژوهشگران این قابلیت را در چهارچوبی به نام یادگیری تحت نظارت گروهی گردآوری کردند.

یکی از نوآوری های اصلی این روش پردازش نمونه ها به صورت گروهی است. سپس روابط بین نمونه ها ایجاد می شود و درادامه هوش مصنوعی شباهت ها و تفاوت هایی را بین نمونه های دیده شده تشخیص می دهد و با استفاده از این اطلاعات نمونه ای کاملا جدید را تولید می کند.

لاورنت ایتی، دانشمند کامپیوتر USC می گوید: «رویکرد جدید گره زدایی اولین بار مفهومی جدید از تصور را در سیستم های هوش مصنوعی ارائه می دهد و این سیستم ها را به انسان و درک دنیای او نزدیک می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران