پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 588699 تاریخ : 1400/06/26-17:28:44
,9,
تغییر اولویت دولت ها روند تامین واکسن را تسریع کرد/ واردات 31 میلیون دُز واکسن طی یک ماه اخیر

تغییر اولویت دولت ها روند تامین واکسن را تسریع کرد/ واردات 31 میلیون دُز واکسن طی یک ماه اخیر

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تامین واکسن یک روند مستمر و ادامه دار است، گفت: البته با تغییر اولویت دولت و رفع موانع، سرعت تامین واکسن افزایش یافته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه اقدامات لازم به منظور تامین واکسن از ماه های گذشته در جریان است و به صورت مستمر دنبال می شود، اظهار کرد: به دلیل توجه ویژه رئیس جمهور و به تبع آن بسیج بخش های مختلف دولت، عزم جدی تری به منظور تامین واکسن به نسبت قبل شکل گرفته است.


وی افزود: همواره مذاکرات و پیگیری ها برای واردات واکسن با جدیت انجام می شد اما متاسفانه قبلا وزارت بهداشت تنها بود؛ در حالیکه یکی از اقدامات مناسبی که در دولت جدید شکل گرفت تشکیل کمیته واکسن به دستور ریاست جمهوری و ماموریت اصلی معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری امور بود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: از زمان تشکیل کمیته واکسن با حضور وزرای بهداشت و درمان، امور خارجه،رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس جمعیت هلال احمر و سایر ارگانها و سازمانهای مرتبط، این نهادها وزارت بهداشت را در تامین واکسن یاری می دهند و مشکلات پس از بررسی، همانجا حل و فصل می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع واکسن در این دولت به عنوان اولویت اول مطرح است، گفت: وزارت بهداشت همچنان به تلاش هایی که در دولت قبل انجام می داد، با جدیت ادامه می دهد اما خوشبختانه با همکاری و همراهی بخشهای دیگر روندها تسهیل و تسریع شده است.
?
تامین 58 میلیون دُز واکسن تا 20 شهریور
دکتر شانه ساز در پاسخ به این سوال که واردات واکسن در دولتهای دوازدهم و سیزدهم به چه میزان بوده است؟ با اشاره به اینکه تاکنون 50 میلیون دز واکسن وارد و 8 میلیون دز واکسن در داخل تولید شده است، گفت: بیش از 19 میلیون دز واکسن کرونا در دولت دوازدهم وارد و 400 هزار دز واکسن داخلی تامین شده بود که این رقم تقریبی در دولت سیزدهم به 31 میلیون دز واکسن وارداتی و بیش از 7 میلیون و 500 هزار دز واکسن تولید داخل افزایش یافته است.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو دلیل اصلی افزایش روند تامین واکسن تغییر اولویت دولت است و هم اکنون خوشبختانه سایر بخشها با وزارت بهداشت همراهی بیشتری نسبت به قبل دارند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران