پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670487 تاریخ : 1402/09/14-17:47:54
,3,
تسهیلات قرض الحسنه بر رفع مشکلات فردی و بنگاه های کوچک اثرگذار است

تسهیلات قرض الحسنه بر رفع مشکلات فردی و بنگاه های کوچک اثرگذار است

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بر حوزه های مختلف اقتصاد کشور تأثیر می گذارد، اما تسهیلات قرض الحسنه بنا به محدودیت های موجود (سقف وام های خُرد)، بیش از همه بر رفع مشکلات فردی و بنگاه های کوچک اثرگذار است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «امیر حسینی» مدیر شعب بانک در استان یزد در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو به بحث بانکداری قرض الحسنه و جایگاه آن در رونق تولید جامعه پرداخت و اظهار داشت: قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 1362 تصویب و در سال 1364 اجرایی شد که طبیعتاً در ابتدای راه با مشکلات و نواقص بسیاری همراه بود، اما به تدریج به روندی مطلوب و کارآمد دست پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، بانک های سراسر کشور طرح ها و برنامه های متفاوتی را برای اجرا در نظام بانکداری ارائه کردند. یکی از آن ها طرح بانکداری قرض الحسنه بود که اتفاقاً با استقبال کم نظیری از سوی متخصصان اقتصادی مواجه شد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد با اشاره به تأثیرات گسترده بانکداری قرض الحسنه بر رونق تولید کشور بیان کرد: به طور کلی پرداخت تسهیلات بانکی بر حوزه های مختلف اقتصاد کشور تأثیر می گذارد، اما تسهیلات قرض الحسنه بنا به محدودیت های موجود (سقف وام های خُرد)، بیش از همه بر رفع مشکلات فردی و بنگاه های کوچک اثرگذار است.
حسینی تأکید کرد: بانکداری قرض الحسنه در کشور ما می تواند با اثرگذاری بر اقتصاد کلان، زمینه تغییر و تحولات گسترده ای را ایجاد کند، اما از آنجایی که در حال حاضر حمایتی که انتظار می رود از این روند مشاهده نمی شود، باید به تأثیرات خُرد بسنده کنیم. زیرا فعلاً منابع قرض الحسنه از طریق مردم (منابع مالی خُرد) در حال تأمین است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات اعطایی بانک های قرض الحسنه برای اشخاص حقیقی 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 750 میلیون تومان است که این مبلغ در رونق تولید داخلی و سرعت بخشیدن به چرخه تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما امیدواریم با حمایت دولت و همت مسئولان، سقف این تسهیلات افزایش پیدا کند.
این کارشناس مسائل پولی و بانکی همچنین متذکر شد: تمرکز ما در بانکداری قرض الحسنه رونق بخشیدن به فعالیت های شرکت های دانش بنیان است و تا کنون نیز در این حوزه به موفقیت های بسیاری دست یافته ایم. با این حال باید بتوانیم در حوزه صنایع پایه همچون نساجی، فولاد و... نیز اثرگذار باشیم تا با این روند هزینه های تولید کاهش و در عین حال کیفیت افزایش یافته و زمینه رقابت بین تولیدکنندگان فراهم شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران