به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بانک صنعت و معدن : چندی پیش عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه راه آهن پُرسرعت تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: ماهیت راهآهن، سرعت است هر کجا که سرعت بالا می رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود.
آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای 350 کیلومتر در ساعت و بهره برداری 300 کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهمترین مسئله گشایش LC بوده است که فکر میکنم اولین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.
این گشایش اعتبارکه توسط بانک صنعت ومعدن انجام گرفته است رسما نقش این بانک را در تامین مالی پروژه های زیربنایی و زیرساختی کشور روشن می سازد.
این مسیرراه آهن در بخش قم تا اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته وبا اتمام آن تحول بزرگی در صنعت زیرساخت کشور ایجاد خواهد شد.
گفتنی است طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان توسط بانک صنعت و معدن و در راستای ایجاد مبانی توسعه پایدار در کشور تامین مالی شده است.