پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682211 تاریخ : 1403/01/25-19:01:20
,17,
تامین 1.8 میلیارد دلار ارز در 25 روز نخست امسال

در مرکز مبادله ارز و طلا انجام شد؛

تامین 1.8 میلیارد دلار ارز در 25 روز نخست امسال

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا از تامین نزدیک به 1.8 میلیارد دلار ارز برای مصارف مختلف در 25 روز نخست امسال خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی سعیدی گفت: از ابتدای امسال تا 25 فروردین یک میلیارد و 788 میلیون دلار ارز برای مصارف چهارگانه (کالاهای اساسی – واردات مواد اولیه و ماشین آلات – ارز اشخاص – ارزهای خدماتی) در مرکز مبادله ارز و طلا تامین شده است. البته نوع ارزها متنوع بوده اما معادل دلاری آن یک میلیارد و 788 میلیون دلار است.


وی اضافه کرد: در این مدت 393 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، دانه های روغنی و دارو تامین شده که با نرخ حدود 28500 تومان بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا افزود: در 25 روز نخست امسال برای نیازهای بازرگانی و واردات مواد اولیه، ابزارآلات و ماشین آلات 923 میلیون دلار ارز با نرخ نیمایی تخصیص داده شد.

به گفته وی، 396 میلیون دلار ارز اشخاص (واردات از محل صادرات) و 76 میلیون دلار هم ارزهای خدماتی (سرفصل های 63گانه همانند ارز دانشجویان و شرکت های هواپیمایی) در 25 روز نخست امسال در مرکز مبادله ارز تامین شد.

سعیدی درباره حراج سکه و شمش طلا هم گفت: از 27 بهمن ماه سال گذشته که آغاز حراج بوده است تاکنون 16 جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا انجام شده که از این طریق 2085 کیلوگرم طلا عرضه شده است. این میزان مربوط به صادرکنندگانی است که برای رفع تعهد صادراتی خود اقدام به عرضه طلا در مرکز مبادله کرده اند.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفت: همچنین در جریان 9 مرحله حراج های سکه طلا درمجموع 110 هزار و 524 قطعه سکه شامل 80 هزار و 383 ربع سکه، 16 هزار و133 نیم سکه و 14 هزار و 8 قطعه تمام سکه به مشتریان تحویل داده شده است.

وی افزود: از دوشنبه هفته جاری حراج سکه از سر گرفته می شود و برنامه منظمی برای حراج شمش طلا در سال جاری از سوی مرکز مبادله تدوین شده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 166
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران