پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621654 تاریخ : 1401/09/12-22:48:32
,3,
بیش از 2200 میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شد

بیش از 2200 میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شد

بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اشتغالزایی روستاییان و در چارچوب همکاری با بنیاد برکت 2235 میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت کرده که منتج به ایجاد 200هزار فرصت شغلی شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، یکی از سیاست هایی که بانک به طور جدی دنبال کرده کمک به راه اندازی طرح های اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در نقاط مختلف کشور، به ویژه مناطق محروم و روستایی بوده است.

بر همین اساس این بانک در چارچوب همکاری با بنیاد برکت (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام) بیش از 67هزار طرح اشتغالزایی در 6هزار روستای کشور را تأمین مالی کرده است.
ایجاد بیش از 200هزار فرصت شغلی
خوشبختانه اجرای این طرح ها با توفیق همراه بوده و مجموعاً منجر به ایجاد 201هزار فرصت شغلی در حوزه های کاری مختلف شده است.
توجه به اقشار خاص که نیازی مبرم به دریافت وام قرض الحسنه و راه اندازی کسب وکار دارند، یکی از رویکردهای مورد توجه بانک در تأمین مالی طرح های اشتغالزایی بوده و از 67هزار طرح اشتغالزایی یاد شده، 8100 طرح به این گروه ها اختصاص یافته است. تخصیص 3500 فقره وام به کولبران، 600 فقره وام به معلولان و 3800 فقره وام به زنان سرپرست خانوار از این جمله اند.
افزون بر این، وام های پرداخت شده از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران منجر به خلق حدود 700 فرصت شغلی در قالب 230 طرح کسب وکاری دانش بنیان شده است.
توانمند شدن روستاییان با دریافت وام قرض الحسنه و مهاجرت معکوس
مهاجرت روستاییان به شهرها پیامدهای مختلفی دارد. گسترش حاشیه نشینی، تن دادن به مشاغل غیرتخصصی و سطح پایین و از دست رفتن سرمایه آن ها در روستاها برخی از این تبعات هستند. خوشبختانه وام های پرداخت شده از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران منتج به مهاجرت معکوس و بازگشت 310 خانوار به روستاهای زادگاه خود شده است.
همه آنچه گفته شد با پرداخت 2235 میلیارد وام قرض الحسنه از سوی بزرگ ترین بانک قرض الحسنه کشور و هم افزایی با 4150 میلیارد تومان منابع متقاضیان صورت گرفته است. این آمار حاکی از این است به ازای هر 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده، حدود 19 میلیون تومان از سرمایه های افراد نیز به حرکت در آمده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران