پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354263 تاریخ : 1397/05/22-18:35:40
,12,17,
به پرداخت ملت در اردیبهشت 97 رتبه اول را در شاخص اثر بخشی کسب کرد

گزارش

به پرداخت ملت در اردیبهشت 97 رتبه اول را در شاخص اثر بخشی کسب کرد

در این گزارش به بررسی اطلاعات سهم هر یک از شرکتهای PSP از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در هر یک از استان های کشور و شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در بعد کشوری می پردازیم.

به گزارش بانک و صنعت ، در این گزارش سهم بازار هر شرکت PSP از تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی هر استان را برای اردیبهشت 1397 نشان بررسی کرده ایم.

طبق جدول ذیل  شرکت های کارت اعتباری ایران کیش، تجارت الکترونیک پارسیان و به پرداخت ملت به ترتیب بیشترین سهم از بازار را از این منظر در اکثر استان های کشور داشته اند. این امر با توجه به سهم شرکت های PSP در پشتیبانی از تعداد کارتخوان های فعال سیستمی قابل انتظار است.

 

 

نمودار ذیل سهم بازار هر یک از شرکت های PSP از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در هر یک از استان های کشور را برای دوره اردیبهشت 1397 را به تصویر میکشد.

 

 

شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در بعد کشوری

دو شاخص تعداد کارتخوان های فروشگاهی و تعداد تراکنش های آن در کنار یکدیگر میتوانند تعیین کننده عملکرد شرکت و توزیع مناسب این ابزارها توسط شرکت ها باشند که برای این منظور میتوان شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی را تعریف نمود.

این شاخص بیانگر نسبت سهم هر شرکت از تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی به سهم آن شرکت از ابزار کارتخوان فروشگاهی است.

 

عدد حاصل میزان اثربخشی کارتخوانه ای یک شرکت در شبکه پرداخت الکترونیک را نشان میدهد و مقدار آن بیانگر میزان توانایی یک شرکت در جذب تراکنش ها است. 

در واقع چنانچه مقدار این شاخص برای شرکتی برابر یک باشد، بدین معنی است که آن شرکت توانسته است دقیقا به اندازه سهمی که در ابزارها دارد، از بازار تراکنش ها به دست آورد و چنانچه مقدار شاخص بالاتر از یک باشد یعنی شرکت بیشتر از سهمی که از ابزارها دارد، موفق به جذب تراکنش شده است. بنابراین میتوان چنین گفت که شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی، کارایی توزیع  کارتخوان های شرکتهای PSP را بررسی نموده و از این رو شرکت ها به سبب کاراتر بودن توزیع، می بایست با جایابی مناسب کارتخوان ها برای جذب تراکنش های بیشتر، شاخص اثربخشی این ابزار پذیرش را بهبود بخشند.

در جدول ذیل شاخص اثربخشی کارتخوان های فروشگاهی فعال سیستمی برای هر یک از شرکت های PSP در اردیبهشت 1397 محاسبه شده است .

 

 

طبق جدول بالا در اردیبهشت ماه سه شرکت به پرداخت ملت، آسان پرداخت پرشین و  پرداخت الکترونیک سامان مجددا به رقمی بالاتر از یک در شاخص اثربخشی دست یافته اند.

دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنش های این شرکت ها بر روی کارتخوان ها بیشتر از سهم تعداد کارتخوان هایشان از کل کارتخوان های کشور بوده است. به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان های فروشگاهی این شرکتها به گونه ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش ها به نسبت سایر شرکت ها موفق تر عمل نموده ا ند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران