دکتراسکندری با اشاره به اینکه باور و اعتقاد برای بهتر شدن فعالیت ها از ارکان اصلی برای پایداری ارائه خدمات مستمر و مداوم به مشتریان است افزود رفتار حرفه ای و اخلاق حرفه ای که ناشی از شناخت و اشراف جامع و کامل است بایستی در وجود افراد نهادینه شده که این امردر نهایت منجر به افزایش اعتماد عمومی می شود.
مدیرعامل بانک گفت: یکی از اصولی ترین نکات در نظام بانکی جلب اعتماد مشتریان و همکاران است که این موضوع برگرفته از اخلاق حرفه ای و باور راسخ است و نیروی انسانی بانک آینده بیشتر از گذشته می بایست به این امر توجه کند.
وی جانشین پروری و انسجام در تمامی لایه های بانک را جزو اولویت های مهم بانک دانست و گفت: اخلاق حرفه ای سبب می شود سرمایه اجتماعی اعم از مشتریان، سهامداران و عموم مردم به جایی برسند که از این بانک به نیکی یاد کنند و انسجام همه جانبه در بانک باید در عمل خود را نشان دهد.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه انسجام شناختی و فکری در رابطه با موضوعات بانک باید وجود داشته باشد و جریان چرخش اطلاعات باید به درستی صورت پذیرد گفت: دومین نکته در انسجام هم دلی است و با صمیمیت و هم فکری باید یک صدا باشیم.
وی افزود: سومین عامل، انسجام عملیاتی است که باید وحدت رویه در اجرای برنامه ها وجود داشته باشد.
دکتر اسکندری در ادامه اظهار کرد: برنامه جامع تحول استراتژیک مشکل محور (ارائه راه کارهای رفع مشکلات) و فرصت محور(ارائه برنامه ای که فرصت های جدید خلق نماید) است و هردو توامان باید تهیه و اجرا شود.
وی در خاتمه یاد آور شد: بانک همواره باید از برنامه جلوتر باشد به ویژه همکاران شعب که سرمایه های اصلی در بانک هستند باید جذب منابع ارزان قیمت و غیر هزینه زا را در اولویت قرار دهند و ارتباط مستمر و مداوم با مشتریان را مورد تأکید قرار داد.