پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637162 تاریخ : 1402/04/01-23:31:47
,10028,
برگزاری همایش کشوری کمیته های بیمه و درمان تأمین اجتماعی در قم

با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی از سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری همایش کشوری کمیته های بیمه و درمان تأمین اجتماعی در قم

همایش کشوری کمیته های بیمه و درمان تأمین اجتماعی با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی از سراسر کشور، در سالن جوادالائمه(ع) بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا(ع) قم برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر داریوش پناهی زاده مشاور معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی در این همایش با رد برخی نگرانی ها در زمینه واگذاری امکانات و ظرفیت های درمان ملکی سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان، گفت: نه تنها هیچ برنامه ای برای محدودسازی خدمات بخش درمان مستقیم یا واگذاری امکانات و ظرفیت های موجود در این بخش به سایر نهادها وجود ندارد، بلکه همان طورکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بارها تأکید کرده اند توسعه ظرفیت های ارائه خدمات درمان به ویژه در بخش درمان ملکی، از اولویت های اصلی سازمان تأمین اجتماعی در این دوره است.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی بار مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی و افزایش متوسط ضریب اشغال بیمارستان های تأمین اجتماعی به 76 درصد، افزود: مدیرعامل سازمان و مسئولان بخش درمان تأمین اجتماعی نسبت به توسعه و عمق بخشی به خدمات درمان مستقیم تأکید ویژه دارند. بخش درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی که خدمات درمانی کیفی را به صورت رایگان به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می دهد، امروز پناهگاه بیمه شدگان و مستمری بگیران است؛ هر چند کاستی ها و مشکلاتی هم در این بخش وجود دارد که باید رفع شود و منشاء و ریشه اصلی مشکلات این حوزه، تعداد ناکافی پزشکان متخصص اختصاص یافته به بخش درمان تأمین اجتماعی است.
مشاور معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: با نظر مثبت و حمایتی مدیرعامل محترم و نیز مساعدت و همراهی هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، نظام پرداخت کادر درمان تأمین اجتماعی در حال بازنگری و اصلاح است که به زودی ابلاغ خواهد شد و قطعاً نتایج مطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت.
دکتر پناهی زاده با بیان این که کمبود رادیولوژیست در کشور ما یک چالش جدی در بخش سلامت کشور است، گفت: در برخی از کشورها، پزشکان عمومی دوره هایی را پشت سر گذاشته و برای ارائه خدمات رادیولوژی هم آمادگی و آموزش می بییند که شاید مناسب باشد در کشور ما نیز باتوجه به مشکل کمبود متخصص رادیولوژی به این تجربه جهانی توجه کنیم.
مشاور معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی از عزم معاونت درمان این سازمان برای ارتقای کمی و کیفی خدمات درمان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم خبر داد و افزود: توسعه تعامل و همکاری با شرکای اجتماعی و نمایندگان بیمه شدگان و بازنشستگان در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی است و در قالب کمیته های بیمه و درمان، از دریافت نقطه نظرات و درخواست های بیمه شدگان و بازنشستگان در ارتقای کمی و کیفی خدمات بخش درمان استقبال می کنیم.
براساس این گزارش، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم نیز در این نشست سراسری گفت: در استان قم، راه اندازی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در کنار بیمارستان امام رضا (ع) را در دست پیگیری داریم و اقدامات اولیه را نیز برای دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی ام.آر.آی این بیمارستان انجام داده ایم.
دکتر سیدمهدی محصل افزود: جمعیت استان قم در سال 1401 بیش از یک میلیون و 410 هزار نفر است که از این تعداد 826 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که نشان می دهد بیش از 55 درصد مردم استان، زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این موضوع، وظیفه ما را در حوزه خدمت رسانی حوزه سلامت سنگین تر می کند.
وی اضافه کرد: استان قم به دلیل موقعیت زیارتی آن و همچنین قرار گرفتن در یک محور مواصلاتی پرتردد، سالیانه پذیرای ده ها هزار نفر از بیمه شدگان غیربومی است که این موضوع باید در اختصاص بودجه به بخش درمان استان مورد توجه قرار گیرد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی همچنین در مورد ظرفیت های بخش درمان تأمین اجتماعی استان گفت: در حوزه درمان مستقیم، بیمارستان امام رضا(ع) را در استان برای ارائه خدمت به بیمه شدگان در اختیار داریم و در بخش درمان غیرمستقیم نیز با 684 مرکز درمانی قرارداد داریم که 10 مورد از آن ها بیمارستان هستند.
محمد عاشوری مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم نیز در این همایش اظهار داشت: حدود 250 هزار نفر بیمه شده اصلی و 825 هزار نفر بیمه شده تبعی در استان قم داریم و درمجموع بیش از 55 درصد جمعیت استان قم از خدمات تأمین اجتماعی بهره مند هستند.
وی افزود: 60 هزار مستمری بگیر در استان قم داریم و علاوه بر این آمار، 14 هزار و 500 کارگر ساختمانی به همراه 12 هزار راننده، چهار هزار و 500 قالیباف، چهار هزار نفر بیمه شده مشاغل آزاد، 700 دانشجو و چهار هزار بانوی خانه دار و نیز 39 هزار طلبه در استان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان قم ماهیانه بیش از 400 میلیارد تومان پرداخت حقوق دارد و بودجه این مجموعه، هفت هزار میلیارد تومان در سال است.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: شرایط کلان بخش درمان کشور به گونه ای است که بیمه شدگان و بازنشستگان را ناچار می کند در بحث سلامت تمرکز بیشتری بر ظرفیت های بخش درمان مستقیم تأمین اجتماعی داشته باشند.
صادقی با استقبال از بازنگری نظام پرداخت پزشکان و کادر درمان تأمین اجتماعی خواستار اقدمات جدی برای حفظ و نگهداشت کادر درمان تأمین اجتماعی شد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که در سال جاری بیش از 11 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است که امیدواریم با مدیریت و توزیع اثربخش این اعتبارات، در سال جاری شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستانی تأمین اجتماعی که برخی از آنها پیشرفت قابل ملاحظه ای هم داشته اند، باشیم.
در این نشست همچنین رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان قم گفت: استان قم با وجود اینکه در مرکز چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته است، در بخش درمان مستقیم تنها بک بیمارستان دارد که این بیمارستان با 800 هزار خدمت گیرنده ام.آر.آی ندارد.
وی افزود: ما در استان قم، در کنار جاده جنوب به شمال قرار داریم و تصادفات بسیاری در این جاده اتفاق می افتد و بیشتر حادثه دیدگان تصادفات به بیمارستان تأمین اجتماعی مراجعه می کنند که ضروری است در اختصاص امکانات به این بیمارستان این نکته مورد توجه باشد.
نصیری اضافه کرد: ما در سال های گذشته و دهه هفتاد تجربه خوبی در مورد پزشکان معین در محلات داشتیم که این افراد با حداقل ویزیت خدمات را ارائه می کردند و در مورد موضوع ارجاع هم می توانیم این رویکرد را دنبال کنیم. بازنشستگان سن بالایی دارند و برای حضور در مراکز درمانی و ملکی باید هزینه بالایی کنند، اما حضور پزشکان در محلات می تواند مشکلات این افراد را رفع کند.
اکبر شوکت، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم نیز در این همایش گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستان تأمین اجتماعی در استان قم بسیار بالاست و این استان به سبب شرایط خاص زیارتی و مواصلاتی و تعداد بیمه شدگان نیازمند توجهی ویژه است.
وی با تقدیر از مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان قم و همگرایی خوب اداره کل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان استان، گفت: سرانه درمان همه مردم ازجمله افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در اختیار متولی سلامت کشور قرار می گیرد اما هیچ گاه سهم تأمین اجتماعی و افراد تحت پوشش آن از این سرانه، پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود در برنامه هفتم توسعه به تقویت سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی که متولی معیشت و سلامت 45 میلیون نفر است، توجه ویژه صورت گیرد.
عباس شیری رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم نیز در این نشست خواستار توجه ویژه مسئولان کشور و نیز مدیران سازمان تأمین اجتماعی به موضوع بیمه این قشر زحمتکش جامعه شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران