به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ در این جلسه که در ساختمان مرکزی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، نوراله بیرانوند، معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل گفت: مفهوم برند سازی یکی از روشهای موجود برای رسیدن راهآهن به اهداف خود است.
وی با اشاره به اینکه راهآهن اهدافی چون افزایش حملونقل بار و مسافر و درآمدزایی را دنبال میکند، افزود: با معرفی مفهوم سازی برند میتوانیم سهم خود را از بازار افزایش دهیم وخدمات را به قیمت مناسبتر به مردم ارائه کنیم.
بیراموند با بیان اینکه سرمایهگذاران راهآهن شرکتهای حملونقلی و صاحبان بار هستند، یادآور شد: ما به دنبال ایجاد مفهوم انتزاعی در ذهن مردم نیستم بلکه میخواهیم آن اقداماتی را که بهراستی درراه آهن انجام دادهایم ،برای مردم مشخص و ذهنیت نادرست در مورد راهآهن از بین برود.
ایجاد آگاهی عمومی از برند راهآهن
محمود محمدیان عضو هیئتعلمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی ضمن مروری بر مباحث گذشته گفت: باید آگاهی عمومی از برند راهآهن در کشور ایجاد شود.
وی با تأکید بر اهمیت نامگذاری در موضوع برندینگ، ابعاد حقوقی و معماری برندینگ، افزود: راهآهن باید از پشت همه نامهای قبل بیرون آمده و برندینگ مستقلی ایجاد کند.
محمدیان همچنین با اشاره به موضوع هویت برند و هویت بصری، اضافه کرد: ایجاد شعار، لوگو، اطلاعرسانی و تبلیغات از جمله مهمترین اقدامات در ایجاد هویت بصری است.
عضو هیئتعلمی با بیان اینکه تداعیات یک برند در افکار عمومی و ذهن افراد از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت: تداعیات از رفتار، نحوه عملکرد، خدمترسانی هر شرکت شکل میگیرد.