پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 588702 تاریخ : 1400/06/26-17:41:41
,11,
برنامه ریزی برای ساخت حدود هفت هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور خبر داد؛

برنامه ریزی برای ساخت حدود هفت هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از توانمندی این سازمان برای ساخت هفت هزار کیلومتر راه روستایی در سال به شرط افزایش اعتبارات خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی با بیان اینکه هم اکنون 208 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که از این میزان حدود 113 هزار کیلومتر آسفالت است، اظهار داشت: برای روستاهای بالای 100 خانوار و تا مرز 20 خانوار به ساخت 32 هزار کیلومتر راه جدید نیاز داریم که جزو برنامه های اعلامی وزیر راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی هم بود و قرار شد سالی تقریباً هفت هزار کیلومتر راه برنامه ریزی شود که پیگیر بحث اعتبارات مورد نیاز آن هستیم.

وی افزود: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی مجلس شورای اسلامی مصوب و به استان ها ابلاغ کرده است که وضع موجود را بسیار سروسامان خواهد داد و برای ساخت 32 هزار کیلومتر راه جدید روستایی به450هزارریال اعتبار نیاز است که در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم که پیش بینی می شود به محض تخصیص اعتبارات کار ساخت راه های روستایی آغاز شود.

امانی با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی نیاز به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار است، افزود: با بررسی های انجام شده اگر هر سال 10 هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده قرار گیرد، می توان امیدوار بود بعد از حدود چهار سال نزدیک به 30 تا 32 هزار کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شود.

وی در خصوص محل تامین اعتبارات ساخت راه های روستایی گفت: قرار است بخشی از محل اعتبارات استانی و بخش دیگر هم از محل اعتبارات ملی تامین شود که نیاز به پیگیری دارد و امیدواریم ظرف دو ماه آینده بتوانیم با جهشی که در درآمدهای سازمان ایجاد می شود کار را شروع کنیم.

امانی همچنین در خصوص وضعیت راه های روستایی در کشور اظهار داشت : راه های روستایی کشور در چند سال اخیر با توجه به کمبود اعتبارات دچار فقر بوده است و در وضعیت متوسط رو به پایین است که اگر بخواهیم وضعیت جاده های موجود را بهبود ببخشیم و بحث روکش آسفالت راه های روستایی را دنبال کنیم باید به دنبال بحث اعتبارات باشیم که اگر با همین روند بحث جهش اعتبارات بخش روستایی را ادامه دهیم پیش بینی می شود ظرف چهار سال آینده یک تحول اساسی در راه های روستایی هم از لحاظ کیفیت سرویس دهی و هم کمیت برخورداری کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به متوسط ساخت راه روستایی در کشور گفت: در دو سال گذشته با اجرای طرح ملی ابرار منتظر بحث اعتبارات نماندیم و با ماشین آلات خود سازمان راهداری طرح اجرای زیرساخت های روستایی را شروع کردیم و تعهد سازمان این بود که در طی دو سال، پنج هزار کیلومتر راه آماده ساخته شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و پنج هزار کیلومتر راه روستایی زیرسازی شد و هم اکنون منتظر اعتبارات قیر و آسفالت هستیم که اگر اعتبارات به همین نحوی که امسال جهش داشت در سال آینده هم اتفاق بیفتد حتماً این پنج هزار کیلومتر را خواهیم داشت و اگر اعتبارات افزایش یابد قطعا این توانمندی در سازمان وجود دارد که سالی هفت تا هشت هزار کیلومتر راه احداث کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 183
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران