آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448757 تاریخ : 1397/11/23-19:34:40
,17,
باید زمینه ارتباط میان بنگاه‌های کوچک و صنایع مادر فراهم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

باید زمینه ارتباط میان بنگاه‌های کوچک و صنایع مادر فراهم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و بانک مرکزی باید از طریق ارائه بسته‌های حمایتی با نرخ سود پایین از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط حمایت و پشتیبانی و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایزیپو، رامین نورقلی‌پور با اشاره به نقش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) در توسعه اقتصاد اظهار کرد: صنایع کوچک توان بالایی در اشتغالزایی دارند و از سوی دیگر، اشتغالزایی در بنگاه‌های کوچک نسبت به صنایع بزرگ به سرمایه کمتری نیاز دارد.

وی افزود: نحوه عرضه محصولات به بازار یکی از مشکلاتی است که بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، از آن‌جا که این صنایع توان مالی کمی دارند، همواره در نوسانات ارزی برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات با سختی روبه‌‌رو می‌شوند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت و بانک مرکزی باید از طریق ارائه بسته‌های حمایتی با نرخ سود پایین، از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط حمایت و پشتیبانی کرده و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کنند. اگرچه طی دو سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد حمایت از این بنگاه‌ها و به منظور رونق تولید، بسته‌های حمایتی برای آن‌ها درنظر گرفته، اما نیاز است این اقدامات گسترده‌تر شود.

نورقلی‌پور با بیان این‌که با پرداخت یارانه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک می‌توان از آن‌ها حمایت کرد، خاطرنشان کرد: باید با تسهیل روابط و طراحی کانال‌هایی، زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز این بنگاه‌ها فراهم شود؛ چرا که بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز این بنگاه‌ها، وارداتی یا قطعات CKD است. در حال حاضر تأمین مواد اولیه دغدغه اصلی این بنگاه‌ها پس از افزایش نرخ ارز و محدودیت واردات است که باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که در حال حاضر دولت در واردات کالا و تأمین ارز با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است.

وی با بیان این‌که بازاریابی یکی دیگر از نقاط ضعف بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است، یادآور شد: چگونگی عرضه کالا یا محصولات همیشه یکی از نقاط ضعف این بنگاه‌ها بوده است. بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این بنگاه‌ها به حضور در بازار تشویق شوند. برای رفع این مشکل باید زمینه ارتباط میان بنگاه‌های کوچک و صنایع مادر فراهم شود؛ چرا که از یک‌سو این بنگاه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم کالای تولیدی خود را به بازار عرضه کنند و از سوی دیگر، مواد اولیه مورد نیاز صنایع مادر از طریق بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط تأمین می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 193