پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670131 تاریخ : 1402/08/27-18:00:18
,3,
بانک های قرض الحسنه در خدمات غیرحضوری پیشگام هستند

بانک های قرض الحسنه در خدمات غیرحضوری پیشگام هستند

رئیس شعبه مهران بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: اساس کار و فعالیت بانک های قرض الحسنه بر مبنای ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی است که این روند در دیگر بانک ها مشاهده نمی شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «عباس صیدی» رئیس شعبه مهران بانک با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو به اهمیت جایگاه بانکداری قرض الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی پرداخت.

صیدی در این رابطه گفت: در قرآن کریم آیات فراوانی درباره قرض الحسنه وجود دارد که نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این امر حسنه دارد. در همه آن ها چند مورد خاص مشترک بوده و صراحتاً به آن ها اشاره شده است. مهمترین مورد که در همه این آیات گفته شده این است که طرف قرارداد قرض الحسنه پروردگار است و خداوند نفع قرض الحسنه دهنده و قرض الحسنه گیرنده را تضمین می کند.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بانک های تجاری و عمومی کشور در بانک های قرض الحسنه سهام دار هستند و از این رو، موفقیت و پیشرفت بانک های قرض الحسنه، به صورت غیرمستقیم منجر به سود سهام و تأمین منافع آن ها می شود. در این راستا بانک های تجاری نیز تعامل و همکاری مستمر و مطلوبی با بانک های قرض الحسنه داشته و دارند تا این روند به قوت خود ادامه پیدا کند.
رئیس شعبه مهران بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به وجه تمایز بانک های قرض الحسنه از دیگر بانک ها اظهار داشت: اساس کار و فعالیت بانک های قرض الحسنه بر مبنای ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی است که این روند در دیگر بانک ها مشاهده نمی شود و با ارائه چنین خدمتی، سهولت و سرعتی فزاینده برای انجام امور بانکی در نظر گرفته ایم که پیش تر نمونه آن را در کشور نداشتیم. به طور مثال بحث پرداخت تسهیلات به صورت کاملاً غیر حضوری انجام می شود که با استقبال کم سابقه عموم مردم مواجه شده است.
صیدی ضمن تأکید بر شرایط ویژه و متمایز اعطای تسهیلات از سوی بانک های قرض الحسنه گفت: خوشبختانه با توجه به رویکردی که دولت و مدیران بانک ها داشته اند، شرایط ارائه تسهیلات به مشتریان به سمت تسهیلگری در حال حرکت است و بنا را بر این مهم گذاشته ایم که اعتبارسنجی افراد ملاک اعطای وام باشد.
وی در همین رابطه افزود: اگر این اعتبارسنجی جوابگوی وام مورد نظر فرد نبود، شرط ضامن را در نظر می گیریم و به این ترتیب راه های دریافت وام را به طُرق مختلف ارائه کرده ایم تا همه افراد با شرایط خاص فردی توانایی دریافت وام را داشته باشند.
صیدی ادامه داد: با روش های مختلفی که ما در بانک های قرض الحسنه برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته ایم روند وام دهی با سرعتی فزاینده در حال حرکت است و به گواه آمار رسمی، تسهیلات قرض الحسنه ای که تنها در بانک قرض الحسنه مهر ایران به مردم پرداخت شده به 3,6 میلیون میلیارد ریال رسیده است که معادل 3600 همت می باشد.
وی اظهار داشت: این حجم از ارائه تسهیلات بانکی نشان دهنده آن است که اقبال مردم به چنین تسهیلاتی رو به افزایش است و خود گواه موفقیت در گسترش سنت قرض الحسنه در کشور است.
رئیس شعبه مهران بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان خاطرنشان ساخت: بی تردید با حمایت دولت می توانیم به گسترش سنت قرض الحسنه در کشور قوتی فزاینده داده و شاهد آثار چشمگیر آن در عرصه اقتصاد و رونق تولید باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران