پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670270 تاریخ : 1402/09/04-17:57:04
,3,
بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشگام حمایت از توسعه اشتغال زیست بوم نوآوری شد

بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشگام حمایت از توسعه اشتغال زیست بوم نوآوری شد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در اقدامی بی سابقه 5000 میلیارد تومان وام به منظورکمک به توسعه اشتغال زیست بوم نوآوری کشور به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق با اولویت مناطق محروم و مرزی پرداخت می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، در مراسمی با حضور دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و دکتر «محمدصادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، به منظور آسان سازی پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری بین 2 نهاد امضا شد.

در این مراسم دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به بسیاری از متغیرها به دید سودآوری نگاه نمی کند؛ اما به برکت همین حمایت ها شاهد افزایش سود بانک هستیم.
وی افزود: همکاری مطلوبی بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفته است. از تعامل های قبلی نیز نتایج خوبی حاصل شده و تلاش می کنیم با سرعت بخشیدن به کارها، پرداخت‎های این حوزه را در اولویت قرار دهیم، زیرا حوزه دانش بنیان برای ما اهمیت ویژه ای دارد.
دکتر «شمسی نژاد» از افتتاح مرکز نوآوری بانک قرض الحسنه مهر ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اقدامات مفیدی را در حوزه نوآوری در دستور کار قرار داده ایم و این مرکز به زودی افتتاح می شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیان کرد: همکاری نزدیکی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی داشتیم تا اساسنامه بانک های قرض الحسنه را اصلاح کنیم و بتوانیم محدوده کار را گسترش دهیم. خوشبختانه اکنون اساسنامه تغییر کرده تا بتوان بر مبنای قرض الحسنه، حوزه های بیشتری را تحت پوشش داد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران تلاش ویژه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد
در ادامه مراسم دکتر «محمدصادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه همکاری بسیار خوبی بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک قرض الحسنه مهر ایران شکل گرفته، تصریح کرد: این همکاری به سرعت در حال توسعه است و این موضوع نشان دهنده تلاش ویژه این بانک برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است.
وی تأکید کرد: بحث دانش بنیان ها، نیاز روز کشور است. همه ارکان کشور به ویژه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، رئیس جمهور و سایر ارکان نظام، اهمیت ویژه ای برای حوزه دانش بنیان ها قائل هستند و باور داریم اگر قرار است شاهد تحولی در اقتصاد کشور باشیم، یک رکن بسیار مهم آن، شرکت های دانش بنیان هستند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به همکاری مطلوب بانک ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور، تصریح کرد: نظام بانکی که بخشی از تأمین مالی شرکت های دانش بنیان را برعهده دارد با وجود همه فراز و نشیب ها، عملکرد مثبتی داشته و این عملکرد شایسته قدردانی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: موضوع تبصره 18 اگرچه مربوط به وام های تکلیفی است، اما مبتنی بر موضوع اشتغال دانش بنیان ها است و افزود: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی با مشکل بیکاری مواجه هستند و شرکت های دانش بنیان، برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی زمینه بسیارخوبی را فراهم کرده اند.
«خیاطیان» با تأکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان، روند مهاجرت را معکوس و شرایط اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می کند، افزود: از سوی دیگر هزینه اشتغال در حوزه دانش بنیان در مقایسه با سایر بخش ها، بسیار پایین است و ارزش افزوده ای که ایجاد می کند، بسیار بالا است.
شایان ذکر است بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق نسبت به شناسایی و ارزیابی متقاضیان اقدام و آن ها را برای دریافت وام به بانک قرض الحسنه مهر ایران معرفی می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 398
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران