بر اساس این گزارش، رشد 50 درصدی تعداد تراکنش های کارت به کارت از مبدا بانک دی در بستر بانکداری باز، در پایان سال 1401 نسبت به ابتدای همان سال، حاکی از جهش چشمگیر این بانک در ارائه خدمات بانکداری مدرن در نظام بانکی کشور است.
اتصال بیش از 150 اپلیکیشن به سرویس های بانک دی، ارائه سرویس پیمان (برداشت مستقیم) و ارائه سرویس های مبتنی بر حساب در بستر بانکداری باز، ارائه سرویس کارت به کارت به اپلیکیشن های پرداخت، اتصال به هاب فناوران مالی شاپرک و ارائه سرویس انتقال وجه عادی، پایا، ساتنا و ... از جمله خدمات بارز بانک دی در بستر بانکداری باز است.
گفتنی است در رویکرد بانکداری سنتی که تا پیش از این رایج بود، محصولات بانکی محدود صرفاً توسط خود بانک ها توسعه یافته و ارائه می شد، اما در رویکرد بانکداری باز که به سرعت در صنعت بانکداری دنیا در حال رواج است، بانک ها تامین کننده بستر برای عملیات بانکی هستند و شرکت های ثالث با استفاده از این بستر به صورت پویا به توسعه و ارائه محصولات متنوع می پردازند.
با تحقق این امر علاوه بر تولید انواع مختلف برنامه های کاربردی بانکی مانند برنامه های موبایلی، اینترنت بانک، کیوسک و... توسط توسعه دهندگان بیرونی، در عین رعایت مسائل امنیتی و اصول محرمانگی، امکان اتصال نرم افزارهای تجاری و مالی مانند سیستم حسابداری، حقوق و دستمزد و ... به نرم افزار جامع بانک فراهم می شود و تحولی شگرف در سرعت و دقت عملیات مالی ایجاد می شود.
اکنون خدمات بانکداری باز مبتنی بر حساب و کارت بانک دی به صدها مشتری حقوقی ارائه می شود.