پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579850 تاریخ : 1400/02/18-11:22:55
,10030,
بازگشایی بازار تهران و پاساژها از امروز

بعد از سه هفته مشاغل گروه دو از امروز مجاز به فعالیت شدند

بازگشایی بازار تهران و پاساژها از امروز

البته طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا همچنان مشاغل گروه 3 و 4 تعطیل هستند

به گزارش بانک و صنعت، ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست پنجشنبه، پس از بررسی 2 پیشنهاد ادامه تعطیلی مشاغل و کسب و کارها در همه گروه ها به مدت 10 روز به جز مشاغل گروه یک یا تشدید پروتکل ها و نظارت های بهداشتی و بازگشایی مشاغل گروه 2، رای به بازگشایی داد و اعلام کرد؛ از امروز این کسب و کارها در تمام شهرهای قرمز و نارنجی مجاز به فعالیت خواهند بود. البته طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا همچنان مشاغل گروه 3 و 4 تعطیل هستند اما بازار تهران و پاساژها بعد از بیش از سه هفته تعطیلی می توانند به فعالیت و کسب و کارشان ادامه دهند. محمدباقر مجتبایی، دبیر کل اتاق اصناف ایران گفته است:« با تأیید بازگشایی مشاغل گروه 2، در ستاد، در مجموع 3میلیون واحد صنفی ازجمله بازار بزرگ تهران ، پاساژها و مجتمع های تجاری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی ارتقا یافته و با تشدید نظارت ها می توانند از امروز فعالیت کنند. البته درصورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، واحدهای صنفی متخلف به مدت 3هفته پلمب خواهند شد.»

پیشنهادی که اصناف برای تعیین تکلیف مشاغل و کسب و کارها و مقابله با شیوع کرونا هفته گذشته به ستاد مقابله با کرونا ارائه کرده بودند شامل 2 محور بود، در بخش نخست این پیشنهاد بازگشایی یک میلیون و 800هزار واحد صنفی مشمول گروه 2شغلی، با رعایت دقیق و جدی تر پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت دستگاه های ذی ربط، برای پایان دادن به وضعیت سخت مشاغل، مطرح شده بود. پیشنهاد دیگر اتاق اصناف تعطیلی 10روزه همه مشاغل و کسب وکارها، به جز مشاغل حیاتی و ضروری، برای قطع زنجیره شیوع کرونا و فراهم شدن زمینه فعالیت مشاغل، پس از کاهش آمارهای شیوع و مرگ ومیر، ناشی از این بیماری بود. نه اینکه باز هم اصناف، هزینه بیشتری را برای مقابله با این بیماری متحمل شوند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفته است:« با توجه به تنگناهای مالی دولت، شرایط فعالیت واحدهای صنفی به گونه ای شده که بسیاری از صنوف دیگر قادر به ادامه این روند تعطیلی نبودند. پیامدهای افزایش تعداد روزهای تعطیلی در صنوف مشمول آن، قبلا در کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود، بر این اساس اتاق اصناف ایران پیشنهادهای 55گانه ای را برای کاهش فشار به واحدهای صنفی، به دولت ارائه کرد اما معدود مصوبات دولت، در اجرای این پیشنهادها، خسارت اصناف را جبران نکرد، در نتیجه امکان تداوم حیات برای بسیاری از صنوف وجود نداشت، با توجه به همین شرایط بود که ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی مشاغل گروه2 مانند پاساژها، مجتمع های تجاری و بازار بزرگ تهران، از امروز موافقت کرد.»

در 3 میلیون واحد صنفی فعال در کشور 6میلیون و 300هزار نفر مشغول به کار هستند و با لحاظ مشاغل مرتبط، 9میلیون و 300هزار نفر از جامعه ایران را خانواده بزرگ اصناف تشکیل می دهد که تعطیلی های هفته های گذشته و اجرای محدودیت های کرونایی پیش از این آسیب های بسیاری به زندگی و کسب و کارهای آن ها وارد کرده است.

به دلیل گسترش شیوع کرونا بیش از 300 شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند و به همین دلیل از سه هفته پیش بخش اصلی کسب و کارهای کشور تعطیل شدند. در آذر ماه سال گذشته هم اصناف به مدت 15روز تعطیل شدند. اما تعداد شهرهای قرمز و نارنجی نیز بسیار کمتر بود ولی در شروع سال 1400تعداد شهرهای قرمز و نارنجی، نسبت به آذر پارسال، 100شهر بیشتر بود. در هفته های گذشته با گسترش محدودیت ها فقط یک میلیون و 200هزارواحد صنفی مشمول گروه یک شغلی مجاز به فعالیت بودند؛ یعنی از 18فروردین ماه امسال به بعد، یک میلیون و 800هزار واحد صنفی مشمول گروه2 و 3هزار واحد صنفی مشمول گروه 3و4 به مدت 26روز تعطیل شدند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفته است:« پیش بینی ما این است که به دلیل این تعطیلی ها، اصناف حداقل با کاهش فروش 100هزار میلیارد تومانی مواجه شده اند که بخشی از این اعتبار برای خرید کالا و چرخش چک های صنوف استفاده می شد.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران