پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670512 تاریخ : 1402/09/14-18:31:13
,3,
بازدید مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از خبرگزاری ایبِنا

بازدید مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از خبرگزاری ایبِنا

محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از بخش های مختلف خبرگزاری ایبِنا بازدید کرد.

به گزارش بانک و صنعت ، حسین زاده درحاشیه این بازدید به عملیاتی شدن وام قرض الحسنه بدون کارمزد در بانک قرض الحسنه رسالت اشاره و از آن به عنوان تحقق آرزوی فتاوای جهان اسلام یاد کرد.

وی گفت: در فضای بانکداری، جای بانک های قرض الحسنه خالی بود که خوشبختانه در چند دهه اخیر شاهد فعالیت این بانک ها متناسب با شعارهای جمهوری اسلامی هستیم. حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک های قرض الحسنه، عدالت اجتماعی یعنی دسترسی مردم خرد به منابع مالی را تحقق می بخشند، یادآور شد: بانکداری خرد اگر به صورت سنتی انجام شود، هزینه بالای شعب، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات به بانک تحمیل می شود و بانک نیز در قالب کارمزد از وام گیرندگان این هزینه ها را دریافت می کند.

حسین زاده با بیان اینکه وام قرض الحسنه بدون کارمزد ریشه شرعی دارد، گفت: وام قرض الحسنه در هرصورت با وجود کارمزد یا بدون کارمزد، وامی ارزان است و برای ما انطباق این فعالیت با تمام فتاوای جهان اسلام اهمیت دارد. با در نظر گرفتن این مهم و با سالها پژوهش وفراهم کردن زیرساخت های لازم، امروز مردم می توانند وام قرض الحسنه بدون کارمزد دریافت کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به تجارب جهانی وام های قرض الحسنه اشاره کرد و اظهارداشت : در هیچ جای دنیا همچون جمهوری اسلامی بانک های تخصصی قرض الحسنه وجود ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران