پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658658 تاریخ : 1402/06/04-11:46:22
,13,
ایران در جایگاه یازدهم تولید جهانی انگور| شیلی؛ بزرگترین صادر کننده

ایران در جایگاه یازدهم تولید جهانی انگور| شیلی؛ بزرگترین صادر کننده

بر اساس آمار سازمان فائو در حالی چین حدود 20 درصد تولید جهانی انگور را به خود اختصاص داده که ایران در جایگاه یازدهم تولید است و شیلی نیز بزرگترین صادر کننده این محصول محسوب می شود.

به گزارش بانک و صنعت، انگور از جمله میوه هایی است که به صورت میوه تازه و یا خشک شده (کشمش) مصرف می شود و به این ترتیب در هر دو بخش بازار جهانی پویایی نیز دارا است.

سازمان فائو: حدود 20 درصد تولید جهانی انگور در اختیار کشور چین است که غالبا نیز مصرف داخل می شود
در حالی که کشورهای بسیاری تولید کننده میوه انگور هستند بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) حدود 20 درصد تولید جهانی این میوه در اختیار کشور چین است که غالبا نیز مصرف داخل می شود. از سوی دیگر در بحث قاره ای نیز این آمارها بیانگر این است که آسیا مهمترین قاره برای تولید انگور تازه است و نسبت به دیگر قاره ها در تولید این محصول پیشی گرفته است.
چین، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده و فرانسه؛ 5 تولید کننده برتر انگور
از سوی دیگر فائو می گوید: در سال زراعی 2021-2022 بعد از چین که تولیدی بالغ بر 11 میلیون تن داشته است، کشور ایتالیا با تولید بیش از 8 و نیم میلیون تن انگور دومین تولید کننده برتر است و پس از آن نیز کشورهای «اسپانیا با 6 میلیون تن، ایالات متحده آمریکا با حدود 6 میلیون تن، فرانسه با تولید 5 میلیون تن، ترکیه با تولید حدود 3 میلیون و 700 هزار تن، هندوستان با تولید حدود 3 میلیون و 400 هزار تن، شیلی با تولید حدود 3 میلیون تن، آرژانتین با 2 میلیون و نیم و آفریقای جنوبی نیز با تولید بیش از 2 میلیون تن» در جایگاه سوم تا دهم تولید جهانی انگور قرار دارند.
داده های آماری سازمان فائو نشان می دهد که کشور ایران با تولید حدود 2 میلیون تن انگور تازه در جایگاه یازدهم جهانی قرار دارد
داده های آماری فائو همچنین حاکی از این است که ایران نیز با تولید حدود 2 میلیون تن در جایگاه یازدهم قرار دارد و پس از آن نیز کشورهایی همچون استرالیا، برزیل، ازبکستان، مصر، آلمان و افغانستان» قرار دارد.
رشد 5 درصدی تولید جهانی انگور در سال 2023
بر اساس این گزارش پیش بینی می شود تولید جهانی انگور برای سال 2022-2023 نسبت به سال زراعی قبل تر حدود 5 درصد رشد داشته باشد و این در شرایطی است که کارشناسان معتقدند شرایط رشد مساعد باعث افزایش تولید در چین و ترکیه خواهد شد.
از سوی دیگر بر اساس آنچه سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام می دارد در حوزه صادرات میوه تازه انگور نیز کشور شیلی بزرگترین صادر کننده است. همچنین فائو می گوید: در حوزه صادرات انگور تازه بعد از شیلی کشورهای «پرو، ایتالیا، هلند، آفریقای جنوبی، چین، ایالات متحده، هندوستان، ترکیه، اسپانیا، مکزیک، هنگ کنگ، افغانستان، مصر، ازبکستان، استرالیا، برزیل، مولداوی، یونان و لبنان» نیز در جایگاه های بعدی صادرات این محصول قرار دارند.
ایالات متحده، هلند و روسیه در صدر واردات انگور تازه
بر اساس این گزارش در حوزه واردات انگور تازه یا به اصطلاح انگور سفره ای نیز ایالات متحده بیشترین واردات را رقم می زند و پس از آن نیز کشورهای «هلند، روسیه، آلمان، بریتانیا، چین، هنگ کنگ، کانادا، پاکستان، فرانسه» در جایگاه دوم تا دهم واردات این محصول قرار دارند.
از سوی دیگر آمارهای سازمان فائو نشانگر این است که پس از کشورهای نامبرده نیز کشورهای «لهستان، بنگلادش، تایلند، مکزیک، اندونزی، ویتنام، فیلیپین، اسپانیا، عربستان و اوکراین» نیز در رتبه های بعدی واردات این محصول قرار دارند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران