پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 582909 تاریخ : 1400/03/30-17:42:37
,7,
آیا سقوط قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

ارزهای دیجیتال در مسیر کاهش قیمت قرار گرفتند

آیا سقوط قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

بیت کوین در آستانه تجربه سقوط سوم خود قرار دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند، می توان برای این ارز دیجیتال رقم 20 هزار را هم متصور بود.

به گزارش بانک و صنعت، در روزهای پایانی بهار، زمستان بیت کوین رسید. امروز هم در ادامه روند دیروز، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال ادامه پیدا کرد. بررسی ها نشان می دهد که ارز های دیجیتالی با بررسی نمودار های چند وقت اخیر بیت کوین نتیجه گرفته اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل گیری است. اما منظور از الگوی صلیب مرگ چیست؟ این الگو به عقیده کارشناسان این حوزه زمانی تشکیل می شود که میانگین کوتاه مدت ،50 روزه، میانگین بلندمدت،200 روزه، را رو به پایین قطع کند. قیمت بیت کوین تا لحظه تنظیم این گزارش به کمتر از 35 هزار دلار – حدود 840 میلیون تومان - سقوط کرده. این در حالی است که در روزهای پایانی فروردین سال جاری، بیت کوین به بیش از 61 هزار دلار رسید. در آن بازه زمانی بیت کوین در کمتر از یک روز، چند هزار دلار رشد را تجربه کرده بود. حالا و با گذشت کمتر از سه ماه، کارشناسان ارز دیجیتال می گویند که بیت کوین در مسیر مرگ قرار گرفته و می تواند برای آن حتی نرخ 20 هزار دلاری را هم متصور بود.

امروز فشار فروش یکی از دلایل دامن زدن به کاهش قیمت این ارز دیجیتال بود. فروش امروز قیمت بیت کوین را به زیر خط حمایتی مهم 36هزار دلاری کشاند و باعث شد پیش از سقوط مجدد آن به کانال 30هزار دلاری، معامله گران کانال 32هزار و 500دلاری را به عنوان نقطه توقف بعدی پیش بینی کنند.

اگر چنین شود، بیت کوین می تواند به قلمرو بازار خرس سقوط کند، شبیه آنچه در سال 2018 اتفاق افتاد. الگوی صلیب مرگ قبلی بیت کوین منجر به کاهش قیمت 70 درصدی در 2018 و 47 درصدی در 2019 شد. صلیب مرگ در سال 2020 اندکی پس از سقوط بازار ناشی از پاندمی کووید 19 در مارسی که گذشت رخ داد.

البته سقوط و صعودها با شیب تند در دنیای ارزهای مجازی اجتناب ناپذیر است اما برخی پیش بینی ها حکایت از آن دارد که قیمت بیت کوین در 5 سال آیند، از یک میلیون دلار تجاوز خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و 500 میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل 0.57 درصد کمتر شده است. در حال حاضر 51 درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و 17 درصد در اختیار اتریوم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 167
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران