پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669693 تاریخ : 1402/08/03-07:02:24
,16,
انواع ورق شیروانی چه نام دارد؟

انواع ورق شیروانی چه نام دارد؟

ورق سقف شیروانی یا ورق حلب شیروانی و سقفی، یک نوع پوشش سقف است که در صنعت ساختمانی استفاده می شود. این نوع پوشش سقفی به دلیل تنوع و کاربردهای گسترده خود، در بخش های صنعتی و سقف های مسکونی بسیار مورد تقاضا قرار می گیرد.

ورق سقف شیروانی یا ورق حلب شیروانی و سقفی، یک نوع پوشش سقف است که در صنعت ساختمانی استفاده می شود. این نوع پوشش سقفی به دلیل تنوع و کاربردهای گسترده خود، در بخش های صنعتی و سقف های مسکونی بسیار مورد تقاضا قرار می گیرد. از گذشته تا به امروز، مواد و پوشش های سقفی تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده اند. از سقف های چوبی و ایرانیتی گرفته تا پوشش های سقفی سفالی و پوشش های فلزی و...، همه به عنوان پوششی برای سقف مورد توجه گرفته بودند.

اگر بخواهیم بهترین پوشش برای سقف های شیروانی را مشخص کنیم، باید به عواملی مانند عملکرد، استحکام، دوام و زیبایی توجه داشته باشیم. در حالی که پوشش های سقفی قدیمی مانند تایل های ایرانیتی ممکن است شکسته شوند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکلاتی مانند ترک خوردگی داشته باشند. به علاوه، ورق سقف سفالی نیز با وجود این که از زیبایی خاصی برخوردار است، وزن سنگین، احتمال شکستگی و قیمت بالایی دارد. با توجه به توضیحات ارائه شده، بهترین پوشش برای به کارگیری در سقف های شیروانی چیست؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

ورق شیروانی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که در زبان انگلیسی، سقف شیروانی به عنوان Gable roof یا Sloping roof شناخته می شود. البته ناگفته نماند که Hip Roof نیز یکی از انواع سقف شیروانی است. به همین ترتیب، ورق سقف شیروانی نیز در انگلیسی به عنوان sheet Gable roof شناخته می شود.

یک نوع دیگر از ورق های سقف گالوانیزه، ورق های شیروانی هستند که از طریق استفاده از دستگاه های ویژه و انجام برخی از فرآیندهای خاص، به طرح های متنوعی مانند ورق طرح سفال و ورق ذوزنقه تولید می شوند. در واقع، این نوع ورق ها در صنعت ساختمان استفاده می شوند. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و تکنولوژی های مربوطه، سقف های شیروانی با استفاده از مواد مختلفی به بازارهای داخلی عرضه می گردد.

کاربرد های ورق شیروانی

ورق های شیروانی، که اغلب از جنس ورق رنگی هستند، در ساخت سقف های شیروانی و کاربردهای مختلفی مانند آلاچیق ها، درب ورودی منازل، سوله ها و کارگاه ها، سقف پارکینگ و انبار، باشگاه ها و سالن های سرپوشیده، گلخانه ها، بام خانه ها و در مناطقی که بارندگی زیادی دارند، به کار می روند. این ورق ها همچنین به صورت گسترده در طراحی نماهای ساختمان ها و ویلاها (برای ایجاد سبکی منحصر به فرد در نما) استفاده می شوند. علاوه بر این، این نوع ورق ها در ساخت سوله ها، کارگاه ها و کارخانه ها نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورق شیروانی

انواع ورق شیروانی

ورق های شیروانی در کارخانه های تولیدی در دو نوع شادولاین و سفالی ساخته می گردد که از حداقل ضخامت 0.5 برخودار هستند. در ادامه مطلب به بررسی انواع و قیمت ورق شیروانی 6 متری اشاره خواهیم کرد:

ورق شیروانی طرح سفال

ورق شیروانی، یکی از فرم های محبوب و پرطرفدار ورق های گالوانیزه است و همانند ورق st37 که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، به شکل خاصی تولید می شود. این ورق ها به دلیل فرم و پرسی که دارند، فرآیندهای بیشتری را دستگاه های تولید اعمال می کنند. به همین دلیل، هزینه تولید ورق های شیروانی نسبت به قیمت ورق st37 و سایر ورق ها مانند شادولاین و... بالاتر است. ورق شیروانی با طرح سفال به دلیل وزن سبک تر و اجرای آسان تر نسبت به سقف های سفالی، در ساخت سقف های شیبدار بسیار مورد توجه قرار دارد .

ورق طرح سفال پالرمو

در شهر پالرمو که در کشور ایتالیا قرار دارد، به دلیل بارندگی فراوان، معماری سقف های خانه ها اغلب به صورت شیروانی است. به همین دلیل این نوع سقف ها به نام این شهر شناخته می شوند. ورق پالرمو، یکی از انواع ورق های شیروانی طرح سفال است و از جنس گالوانیزه ساخته می شود. این نوع ورق دارای یک لایه رنگ با ضخامت حدود 20 تا 25 میکرون در یک طرف و یک لایه رنگ با ضخامت حدود 7 تا 15 میکرون در طرف دیگر است. ورق گالوانیزه به خودی خود مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی دارد و افزودن لایه رنگ، همچنین به استحکام آن در برابر زنگ زدگی و زیبایی آن اضافه می کند. ابعاد ورق پالرمو در دو عرض 100 و 125 سانتی متر در بازار عرضه می شود. پس از نصب، مقدار پوشش آن ها چیزی در حدودا 84 تا 110 سانتی متر خواهد رسید.

ورق شیروانی طرح سفال ژنوا

ورق ژنوا نیز همچون ورق قبلی، از اسم شهر دیگری در ایتالیا برگرفته شده است. در این منطقه به دلیل بارندگی فراوان و رطوبت بالا، نیاز به سقف شیروانی با کیفیت وجود دارد. به همین دلیل این نوع نام گذاری بر روی سقف ها در این منطقه انجام شده است. ورق ژنوا نیز همچون دیگر ورق های شیروانی جنس گالوانیزه دارد و همچون ورق مسی با داشتن رنگ جذاب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته منظور از رنگ در ورق ژنوا رنگ بندی مختلفی بوده که در بازارهای داخلی عرضه می گردد. شما می توانید با مقایسه قیمت ورق ژنوا، قیمت ورق مسی و ... بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع ورق شیروانی

ورق طرح سفال پرچین

سقف شیروانی از طریق هم پوشانی و قرارگیری مناسب ورق ها، از ورود هوا به سطح زیری سقف جلوگیری می کند. از این محصول، به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده می کنند. متریال استفاده شده در این ورق ها نیز گالوانیزه است و از نظر قیمت، به نسبت سایر ورق ها، قیمت مناسبی دارد.

ورق های شیروانی با طرح شادولاین

ورق های شیروانی با طرح شادولاین، به دلیل طراحی خاص خود، در دید بصری به صورت سایه و خط به نظر می رسند. این ورق ها در دسته بندی ورق های موج دار شیروانی قرار می گیرند و مانند سایر ورق های شیروانی، از جنس گالوانیزه رنگی ساخته می شوند.

ورق شیروانی ذوزنقه ای

طراحی ورق های این نوع به گونه ای است که خم های آن ها شکل مربعی را به خود می گیرند. این ورق ها برای سقف های شیروانی سوله ها و ویلاها استفاده می شوند. تنوع رنگ های این ورق ها به گونه ای است که در بازار به صورت متنوعی در رنگ های مختلف موجود هستند.

ورق لمبه یا دامپا

ورق لمبه یا دامپا، یکی از نازک ترین و ظریف ترین طراحی های ورق سقف شیروانی است. این نوع ورق در متریال های مختلف مانند گالوانیزه، آلومینیوم و روغنی تولید می شود. این ورق از ضخامت های متنوعی بین 0.4 تا 1.25 میلی متر برخوردار است.

ورق کرکره سینوسی

با توجه به طراحی کرکره سینوسی ورق سقف شیروانی، این ورق یکی از بهترین ورق های مقرون به صرفه از نظر اقتصادی است. یکی از مزایای این ورق این است که هیچ محدودیتی در طول آن وجود ندارد، به این معنی که کارفرما می تواند طول دلخواه خود را سفارش دهد.

انواع ورق شیروانی

خرید ورق شیروانی با قیمت مناسب

با توجه به توضیحات ارائه شده، ورق شیروانی یکی از ورق های پرکاربرد است که در صنعت ساخت و ساز استفاده های بسیاری دارد. شما خریداران گرامی می توانید برای خرید ورق شیروانی با قیمت مناسب، به مراکز مجاز و فروشگاه های معتبر در منطقه خود مراجعه کنید. پس از آن، نیاز است تا بررسی کنید که آیا ورق های شیروانی در فهرست موجودی قرار دارند یا خیر. همچنین، بهتر است با چندین فروشنده تماس بگیرید و قیمت ها را مقایسه کنید تا بهترین قیمت را برای محصول مورد نظر خود پیدا کنید. علاوه بر آن، می توانید سری به فروشگاه ها و وب سایت های معتبر عرضه کننده مقاطع فولادی بزنید و قیمت ها را بررسی نمایید. قبل از خرید، مطمئن شوید که کیفیت ورق مناسب بوده و با نیازهای سقف شیروانی شما سازگار است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که انواع ورق شیروانی چه نام دارد. به طور کلی ورق های شیروانی در دو نوع شادولاین و سفالی ساخته می شوند. چنانچه قصد تهیه و سفارش این محصول را دارید، مجموعه آهن رسان با سال ها تخصص و تجربه در خدمت شما مشتریان است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران