وی همچنین گفت: چند سال پیش، سایت اولیه ای به این منظور طراحی و پیاده سازی شده بود که به علت عدم به روزرسانی و استفاده از روش ها و تکنولوژی قدیمی، پاسخگوی نیازها نبوده و موجب نارضایتی هموطنان خارج از کشور شده بود. به همین منظور و برای رفع مشکلات اشاره شده، پیاده سازی نرم افزار براساس پلتفرم های جدید و ارائه سرویس های غیرحضوری محقق شد و فاز اول آن در قالب سامانه غیرحضوری ایرانیان خارج از کشور به آدرس ex-eservices.tamin.ir آماده بهره برداری توسط هموطنان عزیز مقیم سایر کشورها است.
حسینیان همچنین گفت: با توجه به دسترسی های ایجاد شده، هموطنان خارج از کشور می توانند ضمن ثبت نام غیرحضوری در این سامانه، در فاز اول از خدمات مرتبط با سابقه شامل اخذ کلیه سوابق، ریزدستمزد بعد از سال 86، سوابق تلفیقی و ... به صورت غیرحضوری بهره مند شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی افزود: در فاز بعدی، توسعه سایر سرویس های غیرحضوری مرتبط با بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران از قبیل نامنویسی، حمایت های کوتاه مدت، مشاهده احکام، درخواست برقراری مستمری و ... نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد و در آینده ای نزدیک با همکاری واحدهای ذیربط در سازمان محقق خواهد شد.