پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637228 تاریخ : 1402/04/04-19:20:29
,10028,
آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از ظرفیت زیست بوم نوآوری کشور

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در نخستین روز نمایشگاه الکامپ 26 مطرح کرد:

آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از ظرفیت زیست بوم نوآوری کشور

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در نخستین روز بیست وششمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، از رویکرد نوین و تحولی این سازمان برای همکاری و استفاده از ظرفیت زیست بوم نوآوری و استارت آپ ها در حوزه تحول دیجیتال خبر داد. وی همچنین اعلام کرد فعالان این حوزه می توانند در سایت jameino.ir/smart-tamin ضمن اطلاع از نظام مسائل و نیازهای حوزه های مختلف عملکردی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه، برای ارائه توانمندی ها و ظرفیت های خود (پیچینگ) اقدام کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دامون خدابنده در این زمینه گفت: یکی از راهبردهای تحولی در سازمان تأمین اجتماعی، حرکت در مسیر هوشمندی فرایندها و نحوه ارائه خدمت است. راهبرد تأمین اجتماعی هوشمند که همواره از سوی مدیرعامل محترم سازمان نیز مورد تأکید بوده؛ از یک سو منجر به تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی می شود و از سوی دیگر به واسطه افزایش شفافیت، کارایی و صیانت از حقوق ذی نفعان را نیز ارتقا می دهد.

وی افزود: در مسیر تحول دیجیتال در سازمان تأمین اجتماعی، نیازمند فرآیندهای دیجیتال، توسعه سیستم ها، پشتیبانی و بهبود مستمر هستیم. به همین منظور در این دوره از نمایشگاه الکامپ برخلاف دوره های پیشین، صرفاً به معرفی اقدامات و دستاورها در حوزه فناوری اطلاعات که البته در جای خود حائز اهمیت است؛ اکتفا نکردیم و در واقع علاوه بر اینها تلاش شد تا نیازهای سازمان و شرکت های زیرمجوعه در زمینه تحول دیجیتال، در اختیار فعالان این حوزه قرار داده شود تا از همکاری و مشارکت فناوران و فعالان زیست بوم نوآوری و استارت آپ ها در پاسخ به مسائل سازمان استفاده کنیم.

خدابنده با اشاره به حوزه وسیع فعالیت سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در این دوره از نمایشگاه الکامپ، در سالن 27 نمایشگاه که به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت های آن اختصاص یافته، فرصتی فراهم شده است تا فعالان زیست بوم نوآوری کشور بتوانند ظرفیت ها و قابلیت های خود را معرفی نموده و شرایطی فراهم شود که سازمان تأمین اجتماعی از محصولات و همچنین از توان نیروهای فنی استارت آپ ها استفاده کند.
وی ادامه داد: تأمین اجتماعی گستره وسیعی از فعالیت ها در حوزه های بیمه ای، درمانی و اقتصادی دارد و در تمام این مجموعه ها نیازمند فعالیت و همکاری با استارت آپ ها هستیم. ما در سازمان تأمین اجتماعی می توانیم با استارت آپ هایی که خدمت یا محصول خاصی را تولید می کنند؛ تعریف همکاری و تفاهم داشته باشیم یا این که از توان فنی نیروهایی که تکنولوژی را تولید کرده اند، استفاده کنیم و با توجه به برنامه هایی که سازمان تأمین اجتماعی دارد، به هر دو اینها نیاز داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، نسخه الکترونیک را یکی از زمینه های نوین تحول دیجیتال معرفی کرد و گفت: تأمین اجتماعی اولین سازمانی است که در زمینه نسخه الکترونیک فعالیت خود را شروع کرده و امروزه نیز بیشترین نسخه الکترونیک کشور توسط این سازمان تولید می شود. در حال حاضر، روزانه حدود 700 هزار نسخه الکترونیک در سامانه تأمین اجتماعی تولید می شود و 570 هزار تأیید داروخانه ای داریم و تقریباً بیش از 50 درصد نسخ الکترونیک کشور در این سازمان تولید می شود. از ابتدا هم کوشیده ایم در این حوزه که عرصه نوینی در نظام سلامت کشور است، از توان و ظرفیت جوانان ایرانی و استارت آپ ها استفاده کنیم و این را هم باید یادآوری کنیم که راهی که ما در حوزه راه اندازی و استفاده از نسخه الکترونیک طی کردیم و به استفاده بالغ بر 90 درصدی پزشکان و مراکز ارائه خدمات درمانی، دارویی و پاراکلینیکی از نسخ الکترونیک رسیدیم، مسیری است که کشورهای دیگر در یک دوره پنج تا هفت ساله طی کرده اند.
خدابنده افزود: برای اینکه بتوانیم همه لایه های حکمرانی، مدیریتی و کاربری سامانه نسخه الکترونیک را پشتیبانی کنیم؛ در لایه های مختلف نسخه الکترونیک، نیازمند همراهی و استفاده از ظرفیت استارت آپ ها هستیم. در این حوزه ضمن همکاری با سایر سازمان های بیمه گر و نهادهایی که نقش رگولاتوری دارند، نیازمند محصولات متنوع هستیم؛ محصولاتی مانند رابط های کاربری بین نسخه الکترونیک و بیمارستان ها و درمانگاه ها و پزشکان و داروخانه ها و همچنین محصولاتی که در این حوزه در اختیار بیماران و بیمه شدگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به طراحی سایتی برای برقراری ارتباط مؤثر با استارت آپ ها و فناوران ایرانی و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه تحول دیجیتال در سازمان تأمین اجتماعی گفت: نمایشگاه الکامپ پایان کار ما در حوزه تعامل و همکاری با استارت آپ ها نخواهد بود و این تنها شروع مسیری برای همکاری این سازمان با جوانان ایرانی و فعالان این حوزه است. اولویت ما این است که فضای مناسب را برای حضور استارت آپ ها در زیست بوم فناوری سازمان تأمین اجتماعی فراهم کنیم. در این زمینه و برای ارتباط مناسب با فناوران، سایت ویژه ای به نشانی jameino.ir/smart-tamin طراحی شده است که فعالان این حوزه می توانند با مراجعه به آن، ضمن اطلاع از نظام مسائل سازمان و شرکت های زیرمجموعه، برای ارائه حوزه فعالیت و توانمندی خود اقدام کنند.
خدابنده همچنین گفت: تنها راه ما برای تحول و توسعه دیجیتال، استفاده از ظرفیت نوآوری و خلاقیت جوانان مبتکر و خلاق ایرانی است و این نمایشگاه آغاز کار است و امیدواریم این کار، زمینه ساز رابطه مؤثر و همیشگی سازمان تأمین اجتماعی با زیست بوم نوآوری کشور و استارت آپ ها باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران