پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 594300 تاریخ : 1400/11/24-14:52:21
,11,
افزایش قیمت بلیت پرواز در نوروز نداریم/ دلالان قیمت تعیین می کنند

افزایش قیمت بلیت پرواز در نوروز نداریم/ دلالان قیمت تعیین می کنند

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی می گوید کارکرد چارترکننده ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما همانند کارکرد دلالان بازار میوه برای گران کردن آن است.

به گزارش بانک و صنعت، اخیراً یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از افزایش 300 هزار تومانی بلیت هواپیما خبر داده بود.

به گفته اسماعیل حسین زهی، طی هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید با جدیت به قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی به ایرلاین ها را ندهد.

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری این ادعا را رد و اعلام کرد که قیمت ها 15 درصد کاهش یافته است.

با این حال انجمن شرکت های هواپیمایی نیز در اقدامی عجیب به ایرلاین ها ابلاغ کرده بود که بلیت پرواز داخلی زیر 600 هزار تومان به فروش نرسانند.

ابلاغیه ای که با ورود محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ملغی اثر شد.

هر چند که همچنان امکان یافتن بلیت پروازهای داخلی با قیمت های ارزان وجود ندارد.

چارتر کننده ها نرخ بلیت پروازها را تعیین می کنند

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی در این خصوص گفت: بازار بلیت هواپیما مانند بازار میوه است؛ همانگونه که دلالان در بازار میوه دست به گران کردن قیمت ها می زنند، چارترکننده ها اقدام به فروش بلیت در قیمت های پایین می کنند.

وی افزود: چارترکننده ها با یکدیگر و ایرلاین ها رقابت مضره می کنند و قیمت بلیت را کاهش می دهند؛ فروش بلیت هواپیما در قیمت هایی که چارترکننده ها عرضه می کنند، برای ایرلاین ها زیان ده است.

چارترکننده ها بر سر ارزان فروشی رقابت می کنند که ایرلاین ها متضرر می شوند

این منبع آگاه در صنعت هوانوردی ادامه داد: ایرلاین ها اگر بخواهند فروش سیستمی داشته باشند، در صورتی که قیمت بلیت را کمتر از هزینه تمام شده هر ساعت صندولی-پرواز عرضه کنند، ضرر می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت های هواپیمایی بلیت های خود را به چارترکننده ها می دهند؟ یادآور شد: اگر چارترکننده ها در مقطعی، قیمت بلیت را ارزان فروشی می کنند، قطعاً در زمان دیگری اقدام به گران فروشی می کنند تا ضرر و زیان کلی را جبران کنند.

این مقام مسئول حمل و نقل هوایی تصریح کرد: تا زمانی که شرایط فعلی و چارترکننده های حمل و نقل هوایی ساماندهی نشوند، شرایط قیمت بلیت پروازهای داخلی به همین وضع باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: چارترکننده قدرت پیدا کرده اند و نرخ بلیت را تعیین می کنند. شرکت های هواپیمایی هم چون سرمایه در گردش ندارند لذا مجبورند به سمت چارترکننده ها بروند.

به گفته این فعال صنعت هوانوردی، برخی چارترکننده ها بلیت پروازهای 6 ماه یا یک سال یک یا چند ایرلاین را 100 تا 150 میلیارد تومان می خرند؛ ایرلاین ها هم مجبورند این بلیت ها را به چارترکننده عرضه کنند تا بتوانند با پول آن هزینه تعمیر قطعات یا خرید موتور هواپیما را تأمین کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری باید برای حل این معضل به صورت جدی ورود کند.

افزایش قیمت بلیت پرواز در ایام نوروز نداریم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بلیت پروازهای نوروزی افزایش می یابد؟ اظهار کرد: در حال حاضر امکان خرید بلیت پروازهای نوروزی فراهم شده و قرار نیست تغییر قیمت داشته باشیم.

این منبع آگاه تأکید کرد: فعلاً نرخ نامه ای که انجمن شرکت های هواپیمایی منتشر کرده، برای قیمت بلیت پروازهای داخلی معتبر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران