پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593654 تاریخ : 1400/11/10-17:32:36
,11,
افتتاح 53 طرح ریلی با اعتبار 2.6 هزار میلیارد تومانی در دهه فجر

افتتاح 53 طرح ریلی با اعتبار 2.6 هزار میلیارد تومانی در دهه فجر

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، بهره برداری از 53 طرح را با 2 هزار و 672 میلیارد تومان اعتبار در برنامه خود قرار داده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات دریافت شده، وزارت راه و شهرسازی افتتاح 486 طرح با اعتباری بیش از 6,042 میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل را در دهه فجر سال 1400 در برنامه خود قرار داده است که از این میان 53 طرح مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی بوده و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی آن هاست.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در حوزه های توسعه و نوسازی ناوگان، توسعه و آموزش و فناوری، بهسازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی و ایمن سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی طرح هایی در دست افتتاح دارد.

در این زمینه در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان 5 طرح که شامل خرید، نوسازی و بازسازی 163 دستگاه واگن باری و مسافری و لکوموتیو با اعتبار 505 میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان، 150 دستگاه واگن باری نو با اعتبار 200 میلیارد تومان به استان های مرکزی، اصفهان و زنجان اختصاص یافته است. همچنین 3 دستگاه لکوموتیو نو با اعتبار 81 میلیارد تومان برای استان مرکزی خریداری شده است.

در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، 4 دستگاه واگن مسافری خواب با اعتبار 40 میلیارد تومان برای استان تهران تبدیل و بازسازی شده است. بازسازی یک دستگاه لکوموتیو و بازسازی و نوسازی 5 دستگاه لکوموتیو با اعتبار 40 میلیارد و 144 میلیارد تومانی برای هر طرح به ترتیب، سهم استان البرز بوده است.

در حوزه توسعه، آموزش و فناوری یک طرح در استان البرز با اعتبار 291 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

در حوزه احداث خطوط فرعی شامل 9 طرح به طول 117 کیلومتر در استان های کرمان، خوزستان، خراسان، قزوین و هرمزگان با اعتبار 1,596 میلیارد تومان می شود.

بهسازی خطوط راه آهن دیگر حوزه ای است که شرکت راه آهن در دهه فجر امسال برای آن برنامه افتتاح دارد که در این زمینه 2 پروژه به طول 37 کیلومتر در استان های یزد و قم با اعتبار 96 میلیارد تومان برای نوسازی ریلی کشور آن را بهره برداری خواهد کرد.

در حوزه های بهسازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی شامل 11 پروژه در استان های یزد، قم، اصفهان، قزوین، تهران، اراک، خراسان رضوی، خوزستان و … با اعتبار 152 میلیارد تومان، در حوزه ایمن سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی شامل 14 پروژه در استان های لرستان، خوزستان و مازندران با اعتبار 23 میلیارد تومان و در حوزه بهسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن کشور شامل 11 پروژه در استان های لرستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و زنجان با اعتبار 9 میلیارد تومان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه افتتاح دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 227
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران