به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی مترو، علی امام گفت: تکنولوژی ونگارد یکی از تمهیدات کاهنده ارتعاش است که میتواند در زمان بهرهبرداری و در حین عبور قطار، میزان ارتعاشات را به میزان 25 دسیبل کاهش دهد.
وی ادامه داد : خط 6 مترو از مجاورت بیمارستان قلب و شریعتی عبور میکند و انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهرهبرداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاههای حساس بیمارستان اثرگذار باشد. بر همین اساس برای نخستین بار در عملیات روسازی و ریلگذاری مترو در زیر این بیمارستانها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را منتقل کند.
امام گفت: برای دستگاههای موجود در بیمارستانها حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، حداکثر 65 دسیبل باید باشد که از طریق تکنولوژی پابند ونگارد میزان ارتعاش به 25 دسیبل رسیده است.
وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر "تهران شهری برای همه"، گفت: در همین راستا تلاش داریم تا مسایل و ملاحظات زیست محیطی را در ساخت و ساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شویم.