پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 616922 تاریخ : 1401/03/23-13:31:25
,10028,
استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، راه نجات شرکت های سیمانی از دغدغه تأمین انرژی است

تأکید مدیرعامل شستا بر افزایش ظرفیت تولید در هلدینگ سیمان تأمین

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، راه نجات شرکت های سیمانی از دغدغه تأمین انرژی است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در جلسه مدیران شرکت های سیمانی این مجموعه گفت: انرژی در بخش تولید سیمان، یکی از مولفه های بسیار تعیین کننده است و هیچ نوعی از انرژی مانند انرژی برق، پاک و قابل دسترس نیست؛ اما با توجه به شرایط کنونی کشور و خاموشی های بعضاً چندماهه در صنعت سیمان به دلیل کمبود برق، نیاز است در همکاری و هم افزایی با هلدینگ انرژی تأمین، استفاده از نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر در محل کارخانه ها و یا طرح احداث نیروگاه های موبایل، موردبررسی قرار گرفته و عملیاتی شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی ، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در جلسه با مدیرعامل هلدینگ سیمان تأمین و مدیران شرکت های تابعه این هلدینگ، با اشاره به وضعیت صنعت سیمان در کشور گفت: صنعت سیمان در کشور نباید تضعیف شود. در اولین فرصت باید زمینه یک هم افزایی بین هلدینگ های سیمانی به خصوص در بخش دولتی در کشور انجام و موضوعات و چالش های پیش روی این صنعت موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم خروج از بنگاه داری در صنعت سیمان افزود: در سطح ملی، سیاست دولت های مختلف خروج از بنگاه داری بوده و هست. تا زمانی که بنگاه های تولیدی، دولتی اداره شوند خیلی از مشکلات به خصوص در صنعت سیمان رفع نمی شود. شستا، یک شرکت سرمایه گذاری با سرمایه بین النسلی است که متعلق به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی است. وظیفه داریم از دارایی های مردم صیانت کنیم. در این حوزه باید تصمیمات راهبردی اخذ شود. شاید یکی از راهبردهای میان مدت ما در حوزه سیمان، خروج از بنگاه داری و رفتن به سوی سهام داری باشد.

مدیرعامل شستا بابیان اینکه سوت تحول در شستا نواخته شده است، افزود: وضع موجود ما را مشغول خود کرده و دچار یک انفعال تحمیلی هستیم. این وضعیت باید تغییر کند. بخشی از این انفعال، ناشی از سیاست های انقباضی و بخشی دیگر ناظر به تقسیم سود 90 درصدی است که بایستی در این خصوص یک نقش فعال کنش گرایانه در پیش بگیریم. باید وضعیت مطلوب سیمان را بر پایه دانش و با استفاده از تجربیات مدیران و فعالان قدیمی این صنعت برنامه ریزی و عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مدیران شرکت های تابعه هلدینگ سیمان تأمین بر تخصصی نمودن هلدینگ های شستا تأکید و تصریح کرد: رویکرد تخصصی شدن هلدینگ های شستا را در پیش داریم. در این راستا به زودی هلدینگ ساختمانی شستا تشکیل می شود. امروز یکی از حوزه های مهم اقتصادی کشور، صنعت ساختمان سازی است که باید در سطح ملی در این حوزه نقش آفرین باشیم. همچنین در حوزه مأموریتی، حوزه ساختمانی حاشیه سود مناسب و خوبی می تواند داشته باشد.

بازیان با اشاره به وضعیت کنونی تولید در سیتا (هلدینگ سیمانی تأمین اجتماعی) اظهار داشت: این وضعیت تولید برای ما قابل قبول نیست. مهم ترین مسئله و مأموریت سیتا، افزایش ظرفیت تولید در سال 1401 در صنعت سیمان است. لازم است چالش ها و موانع تولید با برگزاری نشست های تخصصی با حضور مدیران و صاحب نظران صنعت سیمان، تحلیل شده و مورد بررسی قرار گیرد و برنامه های تخصصی در قالب سند راهبردی افزایش تولید در بخش سیمان ناظر به بازه زمانی کوتاه مدت یک ساله، میان مدت دوساله و بلندمدت 5 ساله تنظیم و تصویب و عملیاتی شود.

وی بر لزوم افزایش صادرات و رفع موانع در این خصوص اشاره کرد و گفت: موضوع صادرات یکی از شئون اقتصاد مقاومتی است. امروز چالش هایی بر سر راه صادرات قرار دارد که بعضاً مقررات دست و پاگیر دولتی عامل آن بوده که بایستی با رایزنی و تعامل درصدد حل و رفع آن برآمد. باید در خصوص صادرات با افراد آگاه به بازار منطقه مشورت و نسخه مناسبی برای افزایش صادرات تهیه شود.

بازیان به لزوم مولدسازی دارایی ها در شستا اشاره کرد و اظهار داشت: سند راهبردی مولدسازی دارایی های ملکی هلدینگ سیمان تأمین باید آماده و اجرایی شود. فروش یا تبدیل املاک بدون جایگزین مناسب در راستای مأموریت های اقتصادی هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت. املاک، دارایی های یک هلدینگ هستند و باید مولدسازی شوند.

وی با اشاره به استفاده لزوم استفاده از انرژی های پاک در صنعت سیمان تشریح کرد: انرژی در بخش سیمان تعیین کننده است و هیچ انرژی مانند برق پاک و قابل دسترس نیست. اما با توجه به شرایط کنونی کشور و خاموشی های بعضاً چندماهه در صنعت سیمان به دلیل کمبود برق در، نیاز است استفاده از نیروگاه های تولید انرژی تجدیدپذیر در محل کارخانه ها یا طرح احداث نیروگاه های موبایل مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی شود و ضروری است در این زمینه هم افزایی با هلدینگ انرژی تأمین برای این مهم صورت پذیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت موضوع نوسازی و استفاده از تکنولوژی های روز در این صنعت تصریح کرد: بحث تکنولوژی و بهبود بهره وری در صنعت سیمان باید در دستور کار قرار گیرد. حتماً بخش دانش بنیان هلدینگ سیمانی شستا را تشکیل و در قالب کارگروه های تخصصی این مهم بررسی و پیگیری شود. در آینده نزدیک لازم است تحول در این صنعت رخ دهد و این جز با نگاه جهادی و روحیه خستگی ناپذیر انجام شدنی نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران