پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583423 تاریخ : 1400/04/06-13:06:49
,15,4,
استارت آپ پرتابگرهای کوچک bluShift اولین سفارش خرید را دریافت کرد

استارت آپ پرتابگرهای کوچک bluShift اولین سفارش خرید را دریافت کرد

استارت آپ bluShift Aerospace با اولین سفارش خرید امضا شده خود به یک نقطه عطف مهم دست پیدا کرد، این بدان معناست که این شرکت کوچک شروع به درآمدزایی از مشتریان می کند.

به گزارش بانک و صنعت، این استارت آپ مستقر در ماین اعلام کرد که یک شرکت آموزشی ویرجینیایی به نام MaxIQ Space توافق کرده است که حداقل 60 محموله دانشجویی را برای هر بار پرتاب خریداری کند، که حداقل دو پرتاب آن در سال، پرتاب زیرمداری باشد. اگرچه این توافقنامه شامل پرتاب های آزمایشی و مأموریت های مداری نیز می شود. جزئیات مالی این توافق نامه هنوز اعلام نشده است.
استارت آپ bluShift در حال توسعه پرتابگرهایی است که از سوخت غیر سمی و مشتقات زیستی استفاده می کنند. این شرکت تازه وارد در تاریخ 31 ژانویه اولین نمونه پرتابگر خود را که Stardust 1.0 نام داشت، از مرکز تجاری لورینگ در لیمستون، ماین به فضا پرتاب کرد. این شرکت که در سال 2014 تاسیس شده است ، در زمان راه اندازی هشت نفر را استخدام کرده بود.
هدف این شرکت پرتاب نانوماهواره ها به مدارهای قطبی از سواحل ماین است. bluShift در نهایت قصد دارد مشتریانی را هدف قرار دهد که مدارهای انعطاف پذیرتری نسبت به آنچه در محموله های ثانویه پرتابگرهای بزرگتر SpaceX Falcon 9 یا Rocket Lab Electron وجود دارد، داشته باشند.
ساسکا دری، مدیر عامل شرکت روز پنجشنبه (24 ژوئن) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که bluShift خرید مواد لازم برای تولید موتور با سوخت زیستی خود را آغاز کرده است. دری افزود، این شرکت همچنین به دنبال تأییدیه از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا برای یک سایت پرتاب دیگر است - که به پرتابگرها اجازه می دهد تا برای انعطاف پذیری بیشتر برد پرتاب، از فراز اقیانوس پرواز کنند - و یک پرتابگر بزرگ تر هم برای ادامه برنامه آزمایشات خود. bluShift اعلام کرده است که هدفش مکانی برای پرتاب پرتابگر جدیدتر در حال توسعه Starless Rogue در شرق ماین است. پرتابگری که قادر به پرتاب محموله های زیرمداری تا ارتفاع 150 مایلی (241 کیلومتری) است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران