پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586153 تاریخ : 1400/05/20-11:02:08
,15,4,
از هوش مصنوعی برای تشخیص زوال عقل استفاده می شود

از هوش مصنوعی برای تشخیص زوال عقل استفاده می شود

اکنون ادعا شده است که هوش مصنوعی ممکن است تنها با یک اسکن مغزی بتواند زوال عقل را تشخیص دهد. انتظار می رود که در اولین سال آزمایش ، سیستم هوش مصنوعی که از الگوریتم هایی برای تشخیص الگوهای اسکن مغز استفاده می کند ، در یک محیط بالینی "واقعی" روی 500 بیمار در بیمارستان آدنبروک در کمبریج و سایر کلینیک های حافظه آزمایش شود.

به گزارش بانک و صنعت، پروفسور زوئی کورتزی می گوید: "اگر ما به موقع مداخله کنیم ، درمان ها می توانند زود شروع شوند و پیشرفت بیماری را کند کرده و در عین حال از آسیب بیشتر جلوگیری کنندو به احتمال زیاد علائم بسیار دیرتر در زندگی ظاهر می شوند یا ممکن است هرگز ظاهر نشوند."

برای تشخیص زوال عقل امروز ، پزشکان باید به تفسیر اسکن های مغزی و آزمایش های شناختی ، اغلب در یک دوره زمانی متکی باشند.مدلهای یادگیری ماشین مانند آنهایی که توسط پروفسور کورتزی توسعه داده شده است می تواند به پزشکان اطمینان بیشتری در تفسیر اسکن ها بدهد و منجر به تشخیص دقیق تری برای بیماران شود.

فیپس افزود امیدوار است چنین رویکردهایی در نهایت به تشخیص بیماری هایی که باعث زوال عقل می شوند کمک کند. او می گوید: "این می تواند تأثیر زیادی بر افراد مبتلا به زوال عقل و خانواده های آنها داشته باشد."

یافتن راه هایی برای تشخیص زودهنگام زوال عقل در مراحل اولیه بیماری یک هدف بسیار مهم است که هم به تحقیقات و هم در نهایت به درمان کمک می کند ، اما به نظر می رسد این هنوز در مراحل اولیه است.

هوش مصنوعی در مقایسه با قرائت بالینی اسکن ها ، پتانسیل تشخیصی اسکن مغز را بهبود می بخشد ، اما ناهمگونی بین افراد بسیار زیاد است به طوری که برای یک اسکن ، نشانگر زیستی یا آزمایش بالینی به طور کامل غیرممکن است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران