پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583882 تاریخ : 1400/04/12-14:31:41
,13,9,
ارزآوری 458 میلیون دلاری گیاهان دارویی در سال 99

زینعلی خبر داد:

ارزآوری 458 میلیون دلاری گیاهان دارویی در سال 99

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود 100 هزار تنی گیاهان دارویی در سال 99 صادر شد که این میزان 458 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش بانک و صنعت، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزیدر رابطه با میزان تولید و سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر حدود 260 هزار هکتار گیاهان دارویی کشت شده و میزان تولید حدود 350 هزار تن است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری، 31 هزار هکتار سطح زیرکشت اضافه خواهد شد و به حدود 290 هزار هکتار در سال جدید خواهد رسید.

وی با اشاره به صادرات حدود 100 هزار تنی گیاهان دارویی در سال 99 و ارزآوری 458 میلیون دلاری این بخش خاطرنشان کرد: حاصل این صادرات 390 میلیون دلار ارز حاصل از فروش زعفران و 68 میلیون دلار ارزآوری در سایر گیاهان دارویی بوده است.

زینلی با بیان این که 1300 میلیارد تومان اعتبار برای بخش گیاهان دارویی در سال 1400 در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اولین بار است که این اعتبار به بخش گیاهان دارویی اختصاص یافته که ما آن را به کل زنجیره تولید، تولید دستگاه ها، خرید دستگاه ها و صنایع فرآوری در قالب وام 4 و 10 درصد پرداخت می کنیم.

وی در رابطه با صادرات اسانس گل محمدی عنوان کرد: در سال 99 ، 2.5 تن اسانس گل محمدی صادر کردیم که نسبت به سال 98 افزایش 3 برابری داشته است. همچنین فرآوری گیاهان دارویی را داشتیم که در تولید داروها استفاده شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که ما در حدود 90 درصد به واردات سیاه دانه وابسته بودیم، گفت: در سال جاری، در تولید سیاه دانه 80 درصد به خودکفایی رسیده ایم و امیدواریم تا سال 1401 به 100درصد خودکفایی برسیم و صادرات داشته باشیم.

زینلی بیان کرد: شرکت های دانش بنیانی که طراحی دستگاه های کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی را انجام دهند 500 میلیون تومان وام 4 درصد دریافت خواهند کرد و برای کسانی که دستگاه ها را تولید کنند و به دست کشاورزان برسانند وام 10 درصد پرداخت می شود، همچنین کسانی که بتوانند بارانداز راه اندازی کنند تسهیلات ارزان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که در نظر داریم با تقویت زنجیره ارزش، میزان صادرات را افزایش دهیم، اظهار داشت: در سال 99 مشکل اساسی ما تحریم ها و فشار بر تجار بود اما کاهش صادرات نداشتیم، امیدواریم امسال هم با وجود خشکسالی بتوانیم نیاز داخلی را برآورده کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران