پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587285 تاریخ : 1400/06/07-12:11:31
,14,
آبشار لالان بهشتی در شمیرانات تهران

آبشار لالان بهشتی در شمیرانات تهران

آبشار لالون فشم در استان تهران واقع است. دره لالون نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید که از آن جمله می توان از دیدنی های خاص این دره شامل: باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و … نام برد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست.

به گزارش بانک و صنعت، از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می رویم و با طی 10 کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی 3 کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.

دره لالون نمای کاملی از ارتفاعات اطراف آن را به ما می نمایاند. در شمال، قلل بالای 4200 متری وزوا، برج و خلنو و در غرب تک قله سرکچال 4150 متری به خوبی قابل رویت است. در ارتفاع بالاتری از برفچال چشمه آب معدنی موسوم به تلخ آب قرار دارد، این چشمه و اطراف آن مکان های مناسبی برای کمپینگ فراهم می سازد. یک ساعت بالاتر از این چشمه، آبشار بسیار جذاب و دیدنی و در عین حال کوتاه لالون در منطقه رودبار قصران قرار گرفته که 20متری ارتفاع دارد و در ورای آن شیب های بسیار تندی دیده می شود. آب این آبشار از کوهستان ورزآب تامین می شود. عبور از این شیب های تند، تنها برای کوهنوردان توصیه می شود. بهترین زمان برای دیدار از دره لالون ماه های خرداد و تیر است.

آبشار و منطقه لالون یکی از دیدنی های طبیعت کم نظیر البرز جنوبی است که در دوازده کیلومتری شمال شرق فشم، چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. محل آبشار لالون به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل شب مانی بیشتر تیم­هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند. بعد از آبشار شیب مسیر بیشتر شده و روند کلی حرکت به سمت شمال است.

آبشار لالان که با نام های آبشار خلنو و آبشار لالون نیز شناخته می شود، در 12 کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است و یکی از دیدنی های طبیعت جذاب البرز جنوبی به شمار می رود. با 20 متر ارتفاع، این آبشار در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می شود. آبشار لالان به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه ی بیشتر تیم هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند. برای رسیدن به آبشار از محل روستای لالان حدود سه ساعت کوه نوردی لازم است. در این مسیر از از تنگه و تونل برفی و چشمه تلخاب نیز می توانید دیدن کنید.

لالان» (Lalan) یا لالون از جاهای دیدنی لواسان و از روستاهای بخش رودبار قصران در شهرستان شمیران استان تهران است که به جهت وجود گل های لاله، به لاله گون مشهور بوده و به مرور زمان به لالان تبدیل شده است. این روستای چشم نواز، در فاصله ی 45 کیلومتری شمال تهران و 11 کیلومتری شمال فشم قرار دارد و از همین رو برای سفر یک روزه و طبیعت گردی مناسب است؛ به خصوص که می توان برای ساعاتی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای کلان شهر تهران به دامن طبیعت پناه برد و هنگام پیاده روی در روستا از چشم انداز کوه ها و قله ها، صدای گوش نواز پرندگان و جویبارها نهایت لذت را برد. با کجارو همراه شوید تا شما را به روستای لالان ببریم و اطلاعات بیشتری از این منطقه ی بکر و جاذبه های آن در اختیارتان قرار دهیم.

لالان جاذبه های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که از مهم ترین آن ها می توان به تنگه لالان، چشمه آب معدنی تلخاب، رودخانه لالان و آبشار زیبای لالان اشاره کرد که طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. با اینکه چشمه های فراوانی در این روستا وجود دارد، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود دست وپا کرده است. دره لالان هم به همان اندازه مشهور است و گردشگرانی که بازدید از آن را در برنامه ی خود قرار دهند، می توانند از باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

لالون، محل تلاقی طبیعت گردان، گردشگران و کوه نوردانی است که هر یک با نیتی به این منطقه آمده اند و از آنجا که جاذبه های متعددی در لالان وجود دارد، از رودها و تنگه های زیبا گرفته تا گل ها و گلپرهای فراوان در ابتدای مسیر، چشمه تلخاب و آبشار لالون، قله های خلنو و... هرکس با هر سلیقه و توانایی بدنی و فنی، راضی به خانه برمی گردد. در واقع، از روستای لالون، مسیرهای کوه نوردی زیادی جهت صعود به قله های معروف منطقه وجود دارد؛ نظیر قله خلنو که سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

آبشار لالان (خلنو) یکی از دیدنی های طبیعت جذاب البرز جنوبی است که با 20 متر ارتفاع، در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می شود. این آبشار در 12 کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. آبشار لالان به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه ی بیشتر تیم هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند.

برای رسیدن به آبشار از محل روستای لالون حدود سه ساعت کوه نوردی لازم است؛ به این ترتیب که باید در مسیر پاکوب پیمایش کنید تا پس از عبور از تنگه و تونل برفی و لذت بردن از زیبایی آن ها که حدود 40 تا 50 دقیقه طول می کشد، به چشمه ایی دیدنی به نام تلخاب (آب تلخون) برسید که آبی خنک و گازدار، اما تلخ مزه از آن می جوشد.

پوشش گیاهی منطقه لالان

تنوع پوشش گیاهی، خود به تنهایی یکی از جاذبه های اصلی منطقه لالان محسوب می شود. از گون و گلپر تا لاله، شقایق، زرشک، سیرک و لوچک در لالان رشد می کنند. پرندگانی مثل عقاب طلایی، هما، کبک، چکاوک، هدهد و حیواناتی نظیر قوچ، میش و خرس قهوه ای نیز در این منطقه زندگی می کنند که شاید در طول سفر برخی از آن ها را ببینید و تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم بخورد.

بهترین زمان سفر به لالان

لالان که در منطقه ی رودبار قصران واقع شده، یک روستای کوهستانی است که آب وهوای خنک و مطبوعی دارد. به همین جهت سفر به این منطقه در تابستان می تواند شما را از گرمای تهران برهاند و خنکای بهاری را برایتان به ارمغان آورد.

در فصل بهار هم این منطقه پر از بوته های گلپر است و جالب اینکه با وجود گل های وحشی در پایین دست، در ارتفاعات هنوز برف وجود دارد. تابستان معمولا بسیار گرم است؛ ولی با کاهش آب رودخانه، عبور از آن راحت تر می شود. پاییز هزار رنگ این منطقه بسیار زیبا و دیدنی است و در نهایت با فرارسیدن زمستان، هوا سرد می شود و در نتیجه اگر تجهیزات کامل ندارید، از رفتن به این منطقه خودداری کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران