به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، [بری بانک و صنعت هاشمی مطالب برخی رسانه ها مبنی بر حذف توقف خوردوهای دوگانه سوز را اشتباه خواند و گفت: برنامهای برای توقف تولید این خودروها سوز وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: برنامه اصلی ستاد مدیریت حملونقل و سوخت حمایت از تولید خودورهای "پایه گازسوز" است ، چون در مقایبسه با خودروهای دوگانه سوز به سوخت روان تر کمک می کند و استهلاک را کاهش می دهد و سبب صرفهجویی در مصرف گاز و تقویت توان خودرو می شود.
هاشمی افزود : ستاد مدیریت حملونقل و سوخت از تقویت روند تولید خودروهای پایه گازسوز حمایت می کند چون موتور این خودروها برای استفاده از گاز طراحی شده است و از طرف دیگر مخزن cng به جای صندوق عقب در پلتفرم خودرو استفاده میشود که علاوه بر اشغال نکردن فضای خودرو، روی تعادل خودرو نیز تاثیرگذار است.
وی گفت: بازار خودروهای دوگانه سوز در سه ماه نخست سال امسال کمرمقتر شده است ، پارسال اختلاف قیمت بنزین و گاز زیاد بود اما امسال با توجه به اجرای هدفمندی یارانهها این اختلاف قیمت قابل توجه نیست و تمایل مردم برای خرید دوگانهسوزها کاهش یافته است.
وی تاکید کرد : البته اگر تقاضا باشد مشکلی برای تولید دوگانهسوزها وجود ندارد.
بنابراین گزارش سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیش از این هم گفته است: بیش از دو میلیون و 500 هزار خودروی دوگانه سوز در کشور در حال تردد است.
هاشمی افزوده است : از سال 85 ، طرح ویژه دولت برای کاهش مصرف بنزین آغاز شد و با برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون 20 درصد خودورهای سواری، گاز سوز و بقیه بنزین سوز است.
وی با اشاره به اینکه 99 درصد خودروهای سواری قبل از سال 85 بنزین سوز بود، افزود: مصرف سی ان جی در کشور روزانه حدود 15 میلیون متر مکعب است.
هاشمی گفت: با گازسوز شدن خودروها، روزانه معادل 15 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود