به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور ارایه خدمات نوین بانکداری الکترونیک و توسعه و رونق تجارت الکترونیک، سامانه « درگاه اینترنتی مرکز واریز نقدی (دامون) » را از سال 88 بر روی وب سایت www.bsi.ir ایجاد نموده است. این سامانه امکان پرداخت هزینههای کالا و خدمات دربستر اینترنت برای مشتریان فراهم گردیده است.
آمارهای عملکردی این سامانه نشان دهنده رشد 67 درصدی از نظر تعداد پذیرندگان و میزان تراکنشهای درخرداد ماه نسبت به ماه مشابه در به پایان سال 90 میباشد.
گفتنی است درگاههای پرداخت الکترونیک، (دامون) پذیرندگان را قادر میسازد تا به صورت online نسبت به فروش کالا و خدمات اقدام نمایند. این خدمت در راستای رونق بخشیدن به مبادلات الکترونیکی، کاهش سفرهای درون شهری، کاهش هزینه و افزایش رفاه مشتریان در نظر گرفته شده و همانند پلی بین، پذیرندگان مشتریان و شبکه بانکی که تراکنشهای مالی را پردازش و اطلاعات پرداخت اینترنتی را مبادله مینماید.
شایان ذکراست بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی در کشور، ایجاد و توسعه بسترهای الکترونیکی را از سال 79 دردستور کار قرارداده ، و توانستهاست، بیش از 47 میلیون حساب الکترونیکی سپهری را برای مشتریان افتتاح، 3775 دستگاه خودپرداز را اقصی نقاط کشور نصب و 388 هزار دستگاه پایانه فروش را در مراکز فروش راه اندازی نماید و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفتهای کشور در بخش فن آوری اطلاعات و تحقق اهداف بانکداری الکترونیک داشته باشد.