آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328277 تاریخ : 1397/02/04-12:43:55
,11,17,
53 مرکز بار با 111 کیلومتر خط آنتنی به شبکه ریلی وصل می‌شود

معاون راه آهن:

53 مرکز بار با 111 کیلومتر خط آنتنی به شبکه ریلی وصل می‌شود

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن از شناسایی 53 مرکز بار کشور با هدف اتصال به شبکه ریلی از طریق 111 کیلومتر خطوط آنتنی و افزایش 20 میلیون تنی ظرفیت حمل بار طی دو سال خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی با اشاره به پروژه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی کشور اظهار داشت: هم‌ اکنون این پروژه در مرحله انجام مطالعات قرار دارد و پس از شناسایی کامل مراکز باقی مانده از 53 مرکز بار کشور، ساخت و توسعه خطوط آنتنی آغاز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته 10 خط آنتنی برای اتصال مرکز بار به شبکه ریلی متصل شد و 43 مرکز باقی مانده نیز طی دو سال آینده به شبکه متصل می‌شوند.

معاون امور فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن هزینه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی کشور را 800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طول خطوط مورد نیاز برای اتصال مراکز بار کشور به شبکه ریلی نیز حدود 111 کیلومتر محاسبه شده است.

یزدانی با اشاره به میزان دربرگیری و گستردگی این طرح ریلی بیان داشت: 53 مرکز بار در سراسر کشور پراکنده شده‌اند و بلندترین حجم عملیات اجرایی برای اتصال به شبکه ریلی کشور، ساخت خط آنتنی گل گهر (کرمان) به طول 30 کیلومتر و کوچک‌ترین پروژه نیز به طول 1 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و تکمیل خطوط آنتنی به‌ منظور اتصال مراکز حمل بار به شبکه ریلی20 میلیون تن بار تضمین‌شده از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی جابه جا خواهد شد.

تکمیل پروژه بازسازی محور جنوب در سال 96

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به عملکرد این معاونت در سال 96 به اتمام بازسازی محور جنوب حدفاصل ایستگاه تنگ هفت تا ایستگاه شهبازان به طول 45 کیلومتر اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت شبانه‌روزی کارگران و کارکنان ریلی، پروژه دشوار و پر اهمیت بازسازی محور جنوب در سال 1396، به اتمام رسید.

وی افزود: ثبت رکورد 3 هزار متر بازسازی و تخلیه 150 واگن بالاست باوجود 7 قوس با شعاع زیر 400 متر، 300 متر خط داخل تونل و 500 متر خط در داخل ترانشه بسیار عالی و بی‌نظیر است.

یزدانی با بیان اینکه این پروژه یکی از دشوارترین پروژه‌های ریلی کشور بوده است خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه همت، برنامه‌ریزی، امکانات و مدیریت ویژه‌ای را می‌طلبید و در یکی از صعب‌العبورترین و پرترافیک‌ترین مناطق ریلی کشور انجام شد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن یادآور شد: اجرا و اتمام این پروژه عظیم، نقش مهمی در افزایش سرعت و ایمنی سیر و حرکت قطارها در محور جنوب خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356