به گزارش بانک و صنعت ،همایون ریاحی که در زمان ریاستش در زامیاد، خط تولید وانت دیزل راه اندازی شد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید وانت دیزل با توصیه اصلی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با تغییر 104 قطعه در محصول وانت در سال 87 انجام شد
وی ادامه داد: قرار بود سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با پرداخت 30 میلیارد تومان در اجرای این طرح با شرکت زامیاد مشارکت داشته باشد و بقیه هزینهها نیز توسط زامیاد پرداخت شود،اما پس از گذشت بیش از 3 سال، هنوز وعده سازمان بهینهسازی محقق نشده است
ریاحی با بیان اینکه تاکنون 36 هزار دستگاه وانت دیزلی تولید و به بازار عرضه شده است، اظهار داشت: تولید این تعداد خودرو، سالانه 100 میلیارد تومان صرفه جویی در کاهش مصرف سوخت به همراه داشته است
کوروش رستمی عضو هیات مدیره شرکت زامیاد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه از سال آینده باید محصولات وانت با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه شود،نیازمند صرف هزینه های بسیاری برای طراحی و تولید محصول جدید هستیم و اگر تعهد30 میلیارد تومانی وزارت نفت عملی نشود باید با وانت دیزلی خداحافظی کنیم
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 3 هزار و 200 نفر در زامیاد فعالیت دارند، اظهار امیدواری کرد که با پرداخت 30 میلیارد تومان تعهد وزارت نفت، نگرانی موجود برای ادامه تولید وانت دیزلی برطرف شود
رستمی با اشاره به بازدید وزیر نفت از اولین خودرو دیزلی کشور، گفت: وزیر نفت نیز چندی پیش از مساعدت وزارت نفت برای پرداخت تعهد 30 میلیارد تومانی خبر داده بود
عضو هیات مدیره شرکت زامیاد ادامه داد: از مسئولان کشور توقع داریم تا حمایتی که قبلاً اعلام کرده اند را عملی کنند و شرایط در ادامه مسیر اقتصادی کشور طوری باشد که با دلگرمی تولیدکنندگان در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" شاهد رشد بیشتر برای کشور باشیم
وانت دیزلی با 5 هدف اصلی اصلاح سبد سوخت کشور، کاهش مصرف سوخت، تنوع در سبد محصولی، تقویت کشندگی و شیب روی خودرو و بهینه سازی سیستم های خودرو در شرکت زامیاد تولید شده است