پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4525 تاریخ : 1391/01/26-00:00:00
,9,
موز 1380 تومانی فیلیپین در بازار، گرانفروشی ممنوع!

موز 1380 تومانی فیلیپین در بازار، گرانفروشی ممنوع!

توزیع کنندگان حق گران فروشی ندارند، اما بسیاری از خرده فروش ها با ارتباط های خاص موز را به قیمت 1200 تومان خریداری و در بازار تا کیلویی 3 هزار تومان می فروشند. تعزیزات باید با متخلفان برخورد کند.

در حالی که قیمت موز در دو هفته گذشته به کیلویی 3 تا 4 هزار تومان رسید، با واردات موز از فیلیپین اکنون موزهای کیلویی 1380تومان در بازار عرضه می شود.

 

 

  به گزارش بانک و صنعت قرار است 75 هزار کارتن موز به نرخ دولتی 1380 تومان روز جمه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران توزیع شود، حساسیت به این خاطر بود که این روزها موز در بازار به کیلویی 4 هزار تومان نیز رسیده است و به دنبال دلیل  بالا بودن سه برابری یا 300 درصدی قیمت بودیم، این در حالی است که قبل از عید وزارت صنعت، معدن و تجارت طی تفاهمنامه‌ با وارد کنندگان موز اعلام کرده بود موز از 25 اسفند تا 25 فروردین کیلویی 1380 تومان در میدان مرکزی و 1550 تومان در کل کشور توزیع می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

جمعه اول صبح است و به فاز یک سالن A12 وارد می‌شوم در انتهایی ترین بخش این سالن‌ها شرکت رنگین میوه‌ تابستانه است که با پلاکارد بزرگی محل توزیع موز را مشخص کرده است.

کامیونهای بزرگ ۱۶ و ۲۰ تنی که کارتن‌های موز روی آن چیده شده  و یک نفر ناظر توزیع روی کامیون ایستاده است و پایین‌تر یک میز و صندلی با دو نفر که مسئول توزیع به مشتری‌هاست.

مشتری‌ها ظاهرا صاحبان غرف شهرداری و مغازه‌دارانی است که با جواز کسب معرفی شده‌اند. صف نسبتا طویل ۳۰ نفره و تقریبا همگی با نامه‌هایی که از شهرداری در دست دارند و یا جواز محل کسب خودشان هست دیده می‌شوند.

با یکی از کاسبان سر صحبت را باز می‌کنم؛ می‌گوید به مغازه‌دارها ۱۰ کارتن بیشتر نمی‌دهند و آن هم حتما باید جواز کسب داشته باشد و ملزم هستند به قیمت ۱۵۵۰ تومان بفروشند.

با یکی دو مغازه‌دار دیگر که در صف تحویل موز به نرخ دولتی ایستاده‌اند صحبت می‌کنم و آنها این میزان را کافی نمی‌دانند و معترضند که چرا همه موزهای دولتی به غرفه‌های شهرداری تحویل داده می‌شود. ناظر صحبت‌های دو مسول توزیع هستم که می‌بینم نامه شهرداری غرف را بررسی می‌کند و به آنها 50 کارتن و کاسبان دارای جواز نیز بین 5 الی 10 کارتن موز می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران